בצל המתיחות מול ישראל, כשסוגיית השבויים והנעדרים ממשיכה להעסיק את החברה הישראלית, הגיע היום (שלישי) נשיא הצלב האדום, פטר מאוור, לפגישה עם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, משוחרר עסקת שליט, אשר חזר והקצין עוד יותר את עמדות הארגון לאחר שנבחר לעמוד בראשו. סנוואר, אשר נחשב לדמות אהודה מאוד ברצועה, פרס בפני מאוור את המצב ההומניטרי הקשה ברצועה, שמע את דבריו בנוגע לסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים, ואף ניסה למצוא פתרונות לבעיות שהועלו. הפגישה בין השניים ארכה כשעה, ולאחר מכן המשיך מאוור לסיור בחוף הים של עזה. 



מאוור עצמו העלה דרישה לארגן לו או למי מטעמו אפשרות לבקר את השבויים הישראליים, על מנת להבין את מצבם, אך סורב. מה שכן צפוי לקרות זה שהצלב האדום עשוי להיות זה שיפעל מול ישראל בנושא. מנהיג חמאס ברצועה העלה גם הוא טענה לפיה כ-19 אנשי הארגון שלו נעצרו בצוק איתן בידי ישראל, וטען שהארגון לא יודע מה עלה בגורלם. סנוואר לא ינדב מידע בחינם, כיוון שהוא עצמו שוחרר בעסקת שליט, וכעת הוא זה שמנסה להכתיב את הקו. תפיסתו היא שכל פיסת מידע שווה מחיר שישראל צריכה לשלם באסירים, גם עבור מידע. על פי גורמים פלסטיניים שהתראיינו לרשתות הערביות "סנוואר לא נידב פרטים על נושא השבויים והנעדרים". חמאס, אגב, החליט שלא יתקיימו הצהרות בסופה של הפגישה.

מאוור עצמו נפגש גם עם משפחות פלסטיניות, ולאחר מכן הגיע לביקור בחוף הים, על מנת לראות את המצב הקשה שם, כשהסיבה העיקרית לכך היא מי הביוב שזורמים לשם באופן קבוע. הוא אמור להמשיך לפגישה עם אבו מאזן, ולאחר מכן יגיע גם לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, להם הוא יעביר את המידע והמצב ההומניטרי ברצועה. 

מאוור, היום בעזה. צילום: רויטרס