סופת ההריקן "אירמה", שצפויה להיות אחת הקשות בהיסטוריה, פגעה הבוקר (רביעי) באי הקאריבי ברבודה. באי הקטן שוכנים כ-2,000 תושבים בלבד, וקווי הטלפון בו נותקו, כך שקשה לדלות פרטים על המתרחש בו. גורמים באי, ובאנטיגואה השכנה, הזהירו את התושבים לתפוס מחסה וסיימו את ההצהרה שלהם ב"שאלהים יגן על כולנו". 

הוריקן אירמה
בתוך כך, בעוד שהוריקן אירמה ממשיך להכות בקאריביים בדרכו לפלורידה, סערה טרופית חדשה נוצרה במפרץ מקסיקו בשם קטיה. ממרכז ההוריקן העולמי של ארה"ב נמסר כי הרוחות המתמשכות של קטיה הן במהירות של כמעט 40 קמ"ש עם תחזית להתחזק במהלך הימים הבאים.
 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה על מצב חירום במדינת פלורידה, בפוארטו ריקו ובאיי הבתולה לקראת הגעתו של ההוריקן "אירמה" לאזור בעוד מספר ימים. ההנחיות כוללות בין היתר אספקת מימון פדרלי לנקיטה בצעדי חירום, הכוללים פינוי תושבים וביצור החופים. בנוסף, הצו מורה לסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום להתחיל להתכונן לתוצאות הסופה. "ההנחייה תוביל לשחרור המימון הפדרלי והתמיכה שאנחנו זקוקים לה כדי להתכונן להגעת ההוריקן", כך אמר מושל פלורידה ריק סקוט.



מהמדידות האחרונות עולה, כי הסופה חזקה מאוד בעוצמה חמש. על פי מספר דיווחים, ההוריקן כל כך חזק שהוא מופיע על הציוד המשמש למדידת עוצמה של רעידות אדמה. בנוסף, בשל עוצמתה החריגה של הסופה, ניתן להבחין בה מהחלל, בסרטון שנאס"א העלו לחשבון הטוויטר שלהם.




החזאים עדיין לא קבעו סופית אם ההוריקן ינוע לאחר מכן לכיוון דרום או ימשיך לעבר פלורידה ויפגע באזור מיאמי. למרות זאת, מושל פלורידה, ריק סקוט, החליט שלא לקחת סיכונים והכריז על מצב חירום בכל המחוזות על מנת להעניק לרשויות "מספיק זמן, משאבים וגמישות" כדי להיערך לאפשרות של פגיעת ההוריקן. תושבים רבים מיהרו לנצל את חופשת ה"לייבור דיי" ביום שני כדי להתחיל ולאגור מוצרים לקראת הסופה המתקרבת, ובחנויות רבות התרוקנו המדפים מגנרטורים, מבקבוקי מים, מפנסים ומשקי חול.



אתמול שבו חברי הקונגרס לעבודתם אחרי פגרת הקיץ ובראש סדר היום שלהם נמצאת הבקשה לאשר סיוע חירום בגובה של 7.85 מיליארד דולר עבור נפגעי ההוריקן הארווי בטקסס ובלואיזיאנה. היום צפויים חברי בית הנבחרים להצביע על ההקצאות עבור חבילת הסיוע. "הנשיא הבהיר שטקסס ולואיזיאנה צריכות לקבל את המשאבים הנדרשים והחבילה הזו היא הצעד הראשון בקיום ההבטחה", אמר יו"ר בית הנבחרים, פול רייאן.



 המחוקקים נמצאים במצוקת זמן מאחר שב־1 באוקטובר יפוג תוקף התקציב השנתי ואם לא תאושר חבילת התקציב החדשה, יחד עם הסיוע הדרוש, צפוי הממשל לעמוד בפני שיתוק. בבית הלבן קראו לחברי הקונגרס להעלות את תקרת החוב הלאומי על מנת לאפשר את הסיוע הדרוש, אולם חלק מחברי הקונגרס, בהם גם רפובליקנים, הסתייגו מהמהלך והזהירו כי מדובר בחוסר אחריות.