נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר היום (רביעי) כי פעולה צבאית כנגד קוריאה הצפונית "אינה האופציה הראשונה אבל נראה מה יקרה". דבריו של טראמפ היו קשים פחות מדבריו בחודש שעבר, אז איים להגיב "באש וזעם" כנגד ירי טילים מצד פיונגיאנג. כזכור, המתיחות בין שתי המדינות הסלימה לאחר שהמשטר בפיונגיאנג ביצע לאחרונה את הניסוי הגרעיני השישי במספר עד כה. 

טראמפ קרא לסין, השותפה המרכזית לסחר של פיונגיאנג, להפעיל לחץ על הדיקטטור קים ג'ונג און להגביל את תכנית הטילים שלו. הנשיא האמריקאי אמר כי היתה לו שיחה "כנה" ו"חזקה" בטלפון עם נשיא סין ז'י ג'ינפינג על המצב בקוריאה הצפונית.

קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. צילום: רויטרס


 "הנשיא ז'י רוצה לעשות משהו. נראה אם הוא יוכל לעשות זאת או לא", אמר טראמפ. "אבל אנחנו לא נסבול את מה שקורה בקוריאה הצפונית". הוא הוסיף כי: "אני מאמין שהנשיא ז'י מסכים איתי ב-100 אחוז. היתה לנו שיחת טלפון מאוד, מאוד כנה ומאוד חזקה". 
הנשיא ז'י אמר למקבילו האמריקאי כי ארצו מחויבת להפסיק את שאיפתה הגרעינית של קוריאה הצפונית ולשמירה על השלום והיציבות בחצי האי הקוריאני. ארה"ב, שהאשימה השבוע את פיונגיאנג ב"התחננות למלחמה", מובילה מהלך להטלת סנקציות חמורות יותר על קוריאה הצפונית בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שני.