16 שנים חלפו מאז אותו יום נוראי בניו יורק, בו נכנסו שני מטוסים במגדלי התאומים במנהטן. אחד הנרצחים באותו יום היה הישראלי שי לוינהר. אמו, יהודית סיפרה הבוקר (שני) בגלי צה"ל על הרגעים הקשים בהם הבינה שבנה כבר אינו בן החיים.



"ראינו את המגדל מתמוטט ובעלי, צבי, אמר 'איבדנו את שי'. כעסתי כי חשבתי שיהיו ניצולים אבל הוא כנראה כבר הרגיש. במשך שלושה ימים ניסינו להגיע לניו יורק אבל המרחב האווירי היה סגור. כשהגענו קיבלו אותנו וראינו על הפנים שלהם ששי איננו והכל נגמר".



לוינהר סיפרה כי בימים שאחרי הפיגוע הם היו בקשר עם חדר המצב בשגרירות ישראל בארצות הברית. "הם ניסו להסביר לנו שיש בלאגן ולא יודעים מה קורה. אמרתי שאני סומכת על הבלאגן הזה ואולי משהו יקרה".



אסון התאומים. צילום: רויטרס
אסון התאומים. צילום: רויטרס



בני הזוג לוינהר הגיעו לניו יורק רק ביום שישי (הפיגוע אירע ביום שלישי-מ"א). לדבריה, כבר בטיסה היא הבינה ששי איננו. שני ילדיה הנוספים, רז ומור ואשתו של שי, ליאת, התרוצצו בבתי החולים עם תמונה שלו כדי לראות אם הוא הגיע לאחד מהם.



הוריו של שי מגיעים כל שנה לניו יורק על מנת להיות נוכחים בטקס. פעם אחת הם נאלצו להחזור לארץ, לאחר שבנם רז לקה בדום לב ונפטר. "התחלה קיימנו שני ימי זיכרון בהפרש של חמישה ימים, אבל לא יכולנו לעמוד בזה. זה היה מעל היכולת של כולנו. לכן יום הזיכרון לרז הוא ביום ההולדת שלו".



על הטקס עצמו סיפרה יהודית: "הטקס הולך ומשתנה במשך השנים. מבחינת האמריקאים הוא כנראה פחות מרגש אבל מבחינתנו זה כמו לפני 16 שנה.



בתו של שי, ספיר, כיום בת 16, שחיה בארצות הברית, תגיע גם היא לטקס ותפגוש את סביה. "ספיר ג'ינג'ית כמו שי. מזכירה אותו מאוד. מחוננת כמוהו. ילדה מהממת", סיפרה יהודית.