מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית הודיע כי הוריקן "אירמה" נחלש וכעת מדובר בסופה בקטגוריה 1, עם רוחות של 120 קמ"ש. למרות היחלשותה, "אירמה" נותרת סופה מפלצתית עם רוחות עזות והצפות בדרום מזרח המדינה, בעיקר במיאמי. הסופה הותירה אחריה הרס רב, הפילה קווי חשמל ועקרה עצים. כמות הגשמים העזים שירדה הפכה רחובות במיאמי וסביבתה לנהרות.


מיאמי לפני ואחרי ההצפות

הוריקן אירמה מכה בפלורידה

חלקה הדרומי של פלורידה ספג נזק עצום, עם שורה של סופות טורנדו ופרצי סערות שהציפו את השטחים בהם עברה. כ-4 מיליון איש במדינה מנותקים מחשמל ו-70 אלף איש במקלטים. עד כה, נהרגו בארצות הברית חמישה אנשים, שניים מהם שוטרים בתפקיד. 


במקביל, נערכים ברחבי ארצות הברית טקסי זיכרון לזכר ההרוגים בפיגועי ה-11 לספטמבר, שאירעו לפני 16 שנים וגבו את חייהם של קרוב ל-3,000 בני אדם. הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה השתתפו בטקס לזכר קורבנות הפיגועים שצוין בבית הלבן. המשתתפים בטקס עמדו בדקת דומיה בדיוק ב-08:46 בבוקר, שעון ארה"ב - השעה בה פגע המטוס הראשון במגדלי התאומים בניו יורק.

דונלד טראמפ ומלניה בטקס לזכר הרוגי 9/11. צילום: רויטרס




נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על הסופה כ"אסון טבע גדול". ההכרזה, שנעשה לפי בקשת מושל פלורידה, ריק סקוט, תאפשר להעברת סיוע נוסף מהממשל הפדרלי למדינה. הנשיא הגדיר את הסופה כ"מפלצת גדולה" ואמר עם חזרתו מקמפ דיוויד כי "כעת, אנחנו מודאגים מפגיעה בנפש ולא מהעלות". הוא הוסיף: "אני מקווה שאין הרבה אנשים שנמצאים במסלול של הסופה, כי אתה לא רוצה להיות במקום הזה". בית הנבחרים ביטל את ההצבעות שהיו אמורות להתקיים במהלך היום.

בתוך כך, באיים הקאריביים, מתחילים להתאושש מהסופה ואט-אט נזקיה נחשפים. המשטר בקובה דיווח כי כתוצאה מהסופה נהרגו 10 הרוגים, ותמונות מאיי הבתולה הבריטיים מראות את הבתים והסירות שנהרסו בעקבות הסופה. 

הנזק שנגרם לאיי הבתולה הבריטיים מהוריקן אירמה. צילום: רויטרס
הנזק שנגרם לאיי הבתולה הבריטיים מהוריקן אירמה. צילום: רויטרס


תמונות מהאי סן מרטן, שכמעט נהרס כליל בסופה, מראות את הנזק בזמן שההוריקן עובר על האי ואחריו. 

מלון מרקור בסן מרטן בזמן הוריקן אירמה ואחריו. צילום: AFP
מלון מרקור בסן מרטן בזמן הוריקן אירמה ואחריו. צילום: AFP