למרות האיומים והסנקציות, קוריאה הצפונית ממשיכה להתגרות בעולם. בניסוי טילים שנערך הלילה (שישי) שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של יפן, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, האחד במסלול מזרחי עבר כ-550 קילומטרים והשני במסלול דרומי עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.



מזכיר הממשלה היפני אמר בתגובה לניסוי כי "הפרובוקציות החוזרות והנשנות מצד קוריאה הצפונית הן בלתי נסבלות", ואמר כי יפן "מוחה עליהן באופן החריף ביותר". בתגובה לפרובוקציה מצד פיוניאנג ביצעה קוריאה הדרומית ניסוי טילים משלה, כאשר ספינת טילים של הצי שלה, ששהתה בים היפני שיגרה טיל מונחה לעבר מי הים.


שר הביטחון של ארצות הברית, ג'ים מאטיס הוסיף כי שיגור הטילים "שלח מיליוני יפנים למקלטים", ובתגובה לשיגור נקבע דיון מיוחד בנושא המשבר עם קוריאה הצפונית במועצת הביטחון. 



מסלול הטילים ששיגרה קוריאה הצפונים
מסלול הטילים ששיגרה קוריאה הצפונים


מוקדם יותר התייחס קצין במערך הגרעין האמריקאי לפרובוקציה הקודמת של קוריאה הצפונית, והעריך שניסוי הגרעין שביצעה פיוניאנג בשבוע שעבר כלל פיצוץ פצצת מימן, ובכך אישר את טענות משטרו של קים ג'ונג און על ההתקדמות הטכנולוגית המדאיגה. "אני מעריך שמדובר בפצצת מימן", אמר הגנרל ג'ון הייטן, שהוסיף כי הוא מבצע את ההערכה הזאת כקצין צבאי ולא כמדען, אך הבהיר כי הערכתו מתבססת על "גודל הפיצוץ שראינו". הייטן הסביר כי אם אכן מדובר בפצצת מימן מדובר בסיבה לדאגה וזאת בשל "עוצמת ההרס שאפשר ליצור עם נשק מסוג זה".

כזכור, ההתכתשויות והפרובוקציות של קוריאה הצפונית אל מול שכנותיה יפן וקוריאה הדרומית ואל מול ארצות הברית נמשכת כבר מספר חודשים, ובשיאן כאמור ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי גרעיני בניגוד לחוק הבינלאומי. בתגובה לניסוי הגרעיני הוטלו על המדינה המבודדת סנקציות נוספות לאלה שמוטלות עליה כבר שנים רבות בעקבות תוכנית הגרעין הצבאי שלה. 

במהלך העימותים, קוריאה הצפונית ביצעה ניסויי טילים רבים, שחלקם כמו היום עברו בשמי יפן, ואף איימה לבצע ניסוי טילים לעבר מימי הטריטוריה האמריקאית גואם, הנקודה המערבית ביותר בשטחה של ארצות הברית, ובה נמצא בסיס חיל אוויר גדול אשר משמש כבסיסם של מטוסי הפצצה אסטרטגיים של מעצמת העל.

השיגור שבוצע הלילה מוכיח כי למרות הסנקציות שהוטלו על המדינה ולמרות האיומים מצד ארצות הברית, בהם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאיים להמטיר על קוריאה הצפונית "אש וזעם שלא נראו כמותם", אין בכוונת הממשל בפיוניאנג לשנות את דרכיו בזמן הקרוב.