קוריאה הצפונית חשפה היום (שבת) תמונות ראשונות משיגור הטיל הבין יבשתי שעבר מעל אדמת יפן בלילה שבין חמישי לשישי. מוקדם יותר מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, הבטיח כי ארצו תמשיך לפתח את תוכנית הנשק הגרעיני שלה, כשמטרה האולטימטיבית של מדינתו היא ליצור מצב של "איזון" בכוח הצבאי מול ארה"ב, כך על פי התקשורת הממלכתית במדינה.



הדברים, שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות KNCA היום, פורסמו, יש להניח, בעקבות החלטת של מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חמורות יותר על פיונגיאנג.



קים ג'ונג און ובכירים במדינתו חוגגים את הצלחת הניסוי. צילום: AFP
קים ג'ונג און ובכירים במדינתו חוגגים את הצלחת הניסוי. צילום: AFP



כזכור, הבית הלבן הוא זה שעמד מאחורי ההצעה להטיל הגבלות חמורות על המדינה המבודדת בעולם, זאת בתגובה לניסוי הגרעיני האחרון שקיימה, השישי בסך הכל. ההצעות אומצו פה אחד על ידי מועצת הביטחון.



במהלך ניסוי הטילים האחרון שלה שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של מדינת השמש העולה, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, כאשר האחד במסלול מזרחי עבר כ-550 קילומטרים, בעוד שהשני במסלול דרומי עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.



קים ג'ונג און צופה בשיגור. צילום: AFP
קים ג'ונג און צופה בשיגור. צילום: AFP


מזכיר הממשלה היפני אמר בתגובה לניסוי כי "הפרובוקציות החוזרות והנשנות מצד קוריאה הצפונית הן בלתי נסבלות", ואמר כי יפן "מוחה עליהן באופן החריף ביותר". בתגובה לפרובוקציה מצד פיוניאנג ביצעה קוריאה הדרומית ניסוי טילים משלה, כאשר ספינת טילים של הצי שלה, ששהתה בים היפני שיגרה טיל מונחה לעבר מי הים.


קים ג'ונג און מצדיע לחייליו. צילום: AFP
קים ג'ונג און מצדיע לחייליו. צילום: AFP


שר הביטחון של ארצות הברית, ג'ים מאטיס הוסיף כי שיגור הטילים "שלח מיליוני יפנים למקלטים", ובתגובה לשיגור נקבע דיון מיוחד בנושא המשבר עם קוריאה הצפונית במועצת הביטחון, שכאמור, הסתיים בהטלת סנקציות חמורות יותר על פיונגיאנג.