נשים מוסלמיות יוכלו להינשא ללא מוסלמים בתוניסיה, לראשונה מזה 44 שנים, זאת לאחר ביטול האיסור השנוי במחלוקת, כך פורסם היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה. לאחר ההחלטה כתבה סידה גראך, דוברת הנשיא בפייסבוק: "ברכות לנשות תוניסיה בקביעת הזכות לבחור בן זוג".



בחודש שעבר הנשיא בן ה-90 אל-באג'י א-סבסי טען כי האיסור הפר את החוקה של המדינה, והקים ועדה, שבראשותה עמדה אישה, כדי לבחון את הנושא.


נשיא המדינה אמר כי הוא רוצה ליצור "שוויון מוחלט בין גברים ונשים באופן פרוגרסיבי".



עד כה, כאשר אישה תוניסאית רצתה להינשא לגבר שאינו בן דתה, היה עליו להתאסלם ולספק לרשויות מסמכים המעידים על כך. האיסור קיים בחוק התוניסאי מאז 1973, כאשר בשנת 2014 הוצגה חוקה במדינה לאחר מהפכת האביב הערבי.



"ביטול הצו הוא צעד נהדר קדימה בשביל הנשים של תוניסיה, כחלק מדרך שנמשכת עשרות שנים שמטרתה היא שנשים יוכלו לחיות כאזרחיות שוות על פי החוק", אמרה מוניקה מארקס, מומחית מאוניברסיטת אוקספורד. היא הוסיפה כי "ביטול החוק היה בראש סדר העדיפויות של ארגוני זכויות הנשים במדינה מזה זמן רב, והפעילות שלהם סייעה לשינוי".



רק לפני יומיים חוקק במדינה חוק "פיוס כלכלי", המעניק חנינה לפקידים הנאשמים במעשי שחיתות שבוצעו בתקופת שלטונו של המשטר הקודם, במהלך שהוביל לגל של מחאות במדינה.



יש לציין כי בתוניסיה נשים עדיין מתמודדות עם אפליה משמעותית, במיוחד לענייני ירושה. דוגמה לכך היא העובדה שבנות זכאיות לרשת חצי מהרכוש שלו זכאים בנים, כחלק מחקיקה שנתמכת בחוקי הקוראן.