הרשתות החברתיות במצרים ובעולם הערבי כולו סערו בסוף השבוע לאחר פרסום סיפור קשה שבמסגרתו, לפי החשד, בן הכה את אמו למוות כדי לרצות את אשתו. לפי הפרסום, לאחר הרצח יצא הבן לסעוד עם בת זוגו. 
 
הכל החל כאשר זינב א־סייד מחפוז, קשישה בת 85 מעיר החוף אלכסנדריה, הוכתה בברוטליות לפי החשד בידי בנה לאחר שאשתו התלוננה נגדה. על פי הדיווחים, האם איבדה את הכרתה בסלון הבית ודיממה למוות. לאחר שהבחינו בדמה של האם הקשישה וחסרת האונים זולג מחוץ לדירה, פרצו השכנים לדירת הבן, מצאו את האם מתבוססת בדמה והעבירו אותה לבית החולים מברת אל־עסאפיר, שם ניסו הרופאים להציל את חייה, אך ללא הועיל. 
 
כאשר הבן ואשתו שמעו על מות האם, הם נמלטו. המשטרה המקומית עצרה את הבן לאחר 24 שעות, והוא הודה בהתנכלות לאמו. רג’אא אל־ערבי, בתה הבכורה של האם שנרצחה, הגנה על אחיה. “לאמא היה שבץ מוחי”, טענה. “אחי לא היה מעורב בתקיפתה. אמא הייתה מספרת רק דברים טובים על אשתו של אחי, אמל, וכל מה שהתפרסם – זה כדי לפגוע באחי ובמשפחה”. 
 

האחות לא התייחסה להודאת אחיה במהלך חקירתו במשטרה, אולם טענה כי אמה הועברה באמבולנס ב־13 בספטמבר מבית בנה ואשתו לבית החולים, שם אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ עד שישי האחרון, אז נפטרה.
 
הפרשה עוררה כאמור מהומה ברשתות החברתיות. רבים מהגולשים הביעו את מחאתם על הרצח וסלידתם ממנו בעזרת ההאשטאג “רוצים צדק לזינב”.”עורך הדין שמגן על הבן הוא פסול”, טענו רבים מהגולשים. “יש לדחות את בקשת בית המשפט למנות לו סנגור ציבורי”. ואכן, עורכי דין רבים נענו לבקשת ההמון והודיעו באמצעות הרשתות החברתיות כי אין בכוונתם להגן על הבן שרצח את אמו.

 
משחקים באש

 
העיתונים העיראקיים דיווחו אתמול בהרחבה על המאמצים המקומיים, הערביים והבינלאומיים, לדחות את משאל העם של חבל כורדיסטן בעיראק. העיתון “א־זמאן” (“הזמן”) הדגיש בכותרת הראשית שבריטניה הודיעה רשמית שהיא מתנגדת למשאל העם, ואף הזהירה מהשפעת הדבר על היציבות במזרח התיכון. עוד הודגש כי שגרירי הממלכה המאוחדת וארצות הברית בבגדד עושים מאמצים קדחתניים כדי לפתור את המשבר, ואף דנו בעניין בפגישתם שלשום עם נשיא עיראק ויו”ר הפרלמנט. ראש מפלגת “הברית הלאומית”, איש הדת השיעי עמאר אל־חכים, נועד עם עורכי העיתונים המקומיים, ודבריו מצוטטים אף הם בכותרת הראשית של העיתון. לפיהם, בתוך 72 שעות “יהיו הפתעות” בסוגיית משאל העם של החבל הכורדי בעיראק. “אחדות עיראק עומדת בראש סדר העדיפויות”, מצוטט אל־חכים ב”א־זמאן”. “בקשת האחים הכורדים לקביעת גורלם צריכה להיעשות בתנאים שנקבעו על ידי החוקה.

האתגרים העומדים בפני המדינה, כולל גירוש דאעש מהאדמות שהשתלט עליהן, מחייבים את כולם, בעיקר את האחים הכורדים, ללכת לדיאלוג אמיתי, רציני, שקוף וכולל כדי לפתור את המחלוקת בין בגדד וארביל”.
 
תמונתו של נשיא טורקיה, רג’פ טאיפ ארדואן, מתנוססת אף היא בעמוד הראשי בסקירה שערך “א־זמאן” לתגובות בינלאומיות בעניין משאל העם. “העולם ממתין: לידת שתי מדינות או הפלת שני חלומות”, הייתה הכותרת. 
 
שער העיתון א-סבאח אל-ג'דיד
שער העיתון א-סבאח אל-ג'דיד

 
בעיתון “א־זוראא” (שם נוסף של הבירה בגדד) מצוטט ראש הממשלה חיידר אל־עבאדי, האיש החזק בעיראק שקיבל מהקבינט שלו “יד חופשית למניעת פילוג עיראק”, כמי שאומר שמשאל העם בחבל כורדיסטן הוא “משחק באש”. אל־עבאדי אף מאיים בהתערבות צבאית של הממשלה הפדרלית בבגדד, אם יפרצו מהומות בחבל. העיתון העיראקי מצטט גם הודעה של יו”ר ארגון העיתונאים בעיראק, מואיד אל־לאמי, שקרא להנהגה הכורדית לבטל את משאל העם ולנהל משא ומתן בין בני המדינה האחת כדי למנוע פגיעה בעיראק.
 
העיתון “א־סבאח אל־ג’דיד” (“הבוקר החדש”) הביא את דבריו של מנהיג חבל כורדיסטן בעיראק, מסעוד ברזאני, שממשיך לדבוק בחלום מדינת הכורדים. בעיתון צוטט ברזאני שאמר כי למרות ההתנגדויות, משאל העם יתקיים ב־25 בספטמבר, “ולא נתחשב באופוזיציה הבינלאומית” למהלך. לפי העיתון, ברזאני, השבטים הבדואיים בדרום, ששקועים בסכסוכים על טריטוריה באזור העשיר בנפט, ופיגועי הטרור שמכים במדינה כמעט מדי שבוע פוגעים ביציבות העיראקית, נוכח הניצחון הגדול של הכוחות המשותפים על דאעש במדינה.