מאמצי החילוץ נמשכו גם היום (שישי) באזור מקסיקו סיטי, שם עדיין נעדרים אזרחים רבים שככל הנראה נלכדו מתחת להריסות, זאת לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.1 הכתה בעיר בשלישי האחרון. במאמצי החילוץ לוקחת חלק גם המשלחת הישראלית, שאף זכתה למחמאות בעיתונות המקומית, כאשר במסגרת זו פורסמה תמונות של מחלצים ישראלים כשהם מסייעים למקומיים. לפי דיווח בחדשות 2,  עד כה חולצו 52 בני אדם על ידי הצוותים הישראליים.



צוות החילוץ הישראלי במקסיקו. צילום: משרד החוץ

בתמונה שפורסמה בעיתון המקומי "אל יוניברסל" למשל, הופיעה תמונה של חברי המשלחת הישראלית כשהם מרימים את אגרופם באוויר, במטרה לסמן לנוכחים באזור לשמור על דממה במהלך חילוץ ניצולים. 



באופן דומה, ברשת NBC האמריקאית צוין כי "חברי המשלחות מישראל ומטאיוון, שהגיעו מרחוק לסייע ללכודים, לא הפסיקו לחפור, גם לאחר יומיים ללא שינה". 



המשלחת הישראלת על שער "אל יוניברסל". צילום: משרד החוץ
המשלחת הישראלת על שער "אל יוניברסל". צילום: משרד החוץ



ממשרד החוץ נמסר כי "המשלחת תמשיך במאמצי החילוץ וההצלה באתר בקונדסה, כשבמקביל מהנדסים מהמשלחת יתחילו לבצע סקר מבנים. מלבד זאת, שגריר ישראל במקסיקו יונתן פלד יפגוש את מושל עיריית ניו מקסיקו לפגישת תיאום והגדרת משימות חדשות".



בתוך כך, ניצולה חולצה הבוקר מההריסות, לקול תשואות של כ-1,000 מתנדבים מקומיים ומהעולם, לאחר שהייתה לכודה במשך יותר מיומיים. עד כה לפחות 286 בני אדם נהרגו על ידי רעש האדמה שאירע בשלישי.



כתבה על המשלחת הישראלית בעיתונות המקומית. צילום: משרד החוץ
כתבה על המשלחת הישראלית בעיתונות המקומית. צילום: משרד החוץ



מלבד זאת, עדי ראייה סיפרו כי לפחות שני ניצולים נוספים חולצו בחיים מההריסות ונלקחו באמבולנס, לאחר שאחד מהם היו לכוד במשך 52 שעות. אחד המבנים הגדולים שהתמוטטו במהלך האירוע היה מפעל טקסטיל בן שלוש קומות. לפי הרשויות, במהלך התמוטטות המבנה נהרגו 21 בני אדם.



ואולם, גם אירוע מבלבל עלה לסדר היום, שבמסגרתו דווח על ילדה בת 12 שנלכדה, כביכול, מתחת להריסות בית ספר. הסיפור, שבו תואר כיצד הילדה סיפרה למתנדבים את שמה ואף הושיטה את ידיה לעברם, פתח את כל מהדורות החדשות במקסיקו, ואף הופיע בכלי תקשורת רבים בעולם. עיתונאי מקומי שוחח עם צוותי סיוע מקומיים שאמרו שהם זיהו אותה ואף דיברו איתה, אך מיקומה לא אותר. לאחר הפרסום טענו גורמים רשמים שהסיפור מופרך, וכי הילדה המדוברת מעולם לא הייתה קיימת.



תמונות של צוותי פיקוד העורף בעיתונים המקסיקנים. צילום: משרד החוץ
תמונות של צוותי פיקוד העורף בעיתונים המקסיקנים. צילום: משרד החוץ



"אנחנו רוצים להדגיש כי אין לנו ידע על הדיווח שבו הופיע שם של ילדה", הצהיר עוזר של סגן חיל הים, אנחל אנריקה סרמינטו, שהוסיף: "אנחנו בטוחים שהדיווח לא נכון".



יש לציין כי אנשי פקוד העורף הם לא הישראלים היחידים שפועלים במקסיקו. צוות חילוץ של ארגון iAID (אי-אייד) איתר אף הוא תושבים לכודים מתחת להריסות במקסיקו לאחר רעש האדמה. הצוות, בראשות ערן מגן, פעל מתחת לשני מתחמים שנהרסו כליל במטרה לאתר ניצולים. הצוות תיאם את העבודה מול צוותי החירום של ממשלת מקסיקו ומול יחידת החילוץ של צה״ל הפועל במקום.