סרטון תעמולה חדש של ארגון "המדינה האסלאמית" קורא תיגר על הנסיך הבריטי הארי להשתתף בלחימה נגד ארגון הטרור. הדובר בסרטון, שמוצאו ככל הנראה מסינגפור, מתייחס לשירותו של הארי כטייס מסוקי אפאצ'י בצבא הבריטי במהלך המלחמה באפגניסטן. "למה שלא תבוא לכאן ותילחם בנו אם אתה מספיק גבר, כדי שנוכל לשלוח אותך ואת האפאצ'ים שלך לאש הגיהנום, בעזרת אללה", אומר באנגלית לוחם דאעש, המכנה עצמו "אבו עוקייל", בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות. 



החמוש רעול הפנים התייחס גם לביקורו של הנסיך הבריטי בחודש יוני בסינגפור, ארץ מוצאו, שהתרחש בזמן מתקפת הטרור שארעה סמוך לגשר לונדון בליבה של הבירה הבריטית. בפיגוע הדריסה והדקירה, שבוצע על ידי שלושה מחבלים, נהרגו שבעה בני אדם. ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע הרצחני. "אתה בא לסינגפור ומספר לנו סיפורים כדי לזכות בסימפטיה על הפיגועים בלונדון?", שואל "אבו עוקייל".



סרטון התעמולה של דאעש . צילום מסך פייסבוק
סרטון התעמולה של דאעש . צילום מסך פייסבוק



המשרד לביטחון פנים של סינגפור מסר כי להערכתו הדובר בסרטון הוא אזרח המדינה. "שירותי הביטחון שלנו מודעים מזה זמן מה לנוכחותו בסוריה של אזרח סינגפורי, מגא שאחדאן בין עבדול סאמאד, בן 39, ואנו עוקבים אחר פעילותו", מסר המשרד בהצהרה. "אנו מעריכים כי האדם המכנה עצמו בסרטון 'אבו עוקייל' הוא שאחדאן". שאחדאן עזב את סינגפור ב-2014 בטענה שהוא נוסע לעבוד במזרח התיכון. 



זו הפעם הראשונה שבה לוחם מסינגפור מופיע בסרטון של דאעש. כ-1,000 מוסלמים מדרום מזרח אסיה נסעו לסוריה ולעיראק על מנת להצטרף לארגון הטרור. ביניהם כלולות לפחות שלוש קבוצות של אזרחי סינגפור כולל משפחות עם ילדים.



זו לא הפעם הראשונה שהארי סופג איומים על חייו מארגון טרור. כזכור, הנסיך הבריטי שירת כטייס קרב במסגרת כוחות נאט"ו בדרום אפגניסטן בין השנים 2012 ו-2013. זמן קצר לאחר הגעתו למדינה, דובר הטליבאן זאביהוללה מוג'אהיד אמר לרויטרס כי: "אנחנו משתמשים בכל עוצמתנו להיפטר ממנו על ידי הריגתו או חטיפתו. הודענו למפקדים שלנו במחוז הלמנד לעשות כל מה שצריך כדי לחסל אותו".