נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, ניסה לשכנע את מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, לפעול נגד הפייק ניוז ברשת החברתית. על פי דיווח בוושינגטון פוסט, שני האישים נפגשו בשולי מפגש של מנהיגים מהעולם בפרו, כשחודשיים לפני כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, ואובמה פנה לצוקרברג בבקשה שייקח את האיום של הפייק ניוז והמידע המוטעה ברצינות.

"אם הממשל ופייסבוק לא יעשו יותר מול האיום הזה", הזהיר הנשיא לשעבר, "זה רק יחמיר במרוץ הבא לנשיאות". לדברי גורמים שקיבלו דיווח על חילופי הדברים בין שני האישים, צוקרברג הכיר בבעיה, אבל אמר לאובמה שההודעות האלה אינן רווחות בפייסבוק וכי ממילא אין לה פתרון פשוט. 
הפגישה בין אובמה למיליארדר הצעיר נערכה רק ימים ספורים לאחר שצוקרברג כינה את האפשרות שפייק ניוז ישפיעו על הבחירות כ"רעיון מטורף". בחודשים שעברו מאז הפגישה החלו לצוץ הדיווחים על המעורבות הרוסית בקמפיין של טראמפ ופעילות ההאקרים הרוסים, אולם פייסבוק המשיכה לטעון כי פעלה כראוי וכי "חשפה את מה שמצאה בכל הזדמנות".
בסופו של דבר צוקרברג הודה בסכנה שמהווה הפייק ניוז בשבוע ורק בשבוע שעבר הודה כי פייסבוק אכן נפלה קורבן למניפולציה רוסית ואמר כי יעביר לקונגרס האמריקאי 3,000 מודעות פוליטיות שנרכשו על ידי גורמים רוסיים. 


 
הנשיא טראמפ אמר בתגגובה לצעד של פייסבוק כי "המתיחה הרוסית נמשכת, ועכשיו היא מוסיפה את פייסבוק. מה עם הכיסוי התקשורתי המוטה לטובת הילרי המושחתת".