אם אחרי בחירתו של נשיא צרפת החדש, עמנואל מקרון, קולות רבים טענו שהזרם הפופוליסטי חלף מעל אירופה, אך הבחירות שאירעו אמש בגרמניה, בהן מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD) זכתה בהישג חסר תקדים וזכתה במקום השלישי השיבה את הימין הקיצוני למרכז הבמה הפוליטית. אחת מראשי המפלגה, ופרצופה הציבורי - ביאטריקס פון סטורץ', התראיינה היום (שני) לעיתון הג'רוזלם פוסט וביקשה להבהיר כי מפלגתה מחויבת לעברה של גרמניה ולקשרים הטובים בין המדינה לישראל.



"למדנו מההיסטוריה שלנו, ואנחנו מחויבים לערכים של דמוקרטיה, חופש ושלטון החוק", סיפרה פון סטורץ', נכדתו של שר האוצר הנאצי לוץ שוורין פון קרוסיגק, והוסיפה: "ישראל יכולה להוות מודל עבור גרמניה, היא דמוקרטיה חופשית ופלורליסטית מחד, אך גם פועלת לשמור על הייחודיות התרבותית ועל המסורת שלה. אנחנו רוצים את אותו הדבר עבור גרמניה, וכל מדינה אחרת בעולם".



"המדיניות שלה הביאה לעליית הימין הקיצוני". אנגלה מרקל, צילום: רויטרס
"המדיניות שלה הביאה לעליית הימין הקיצוני". אנגלה מרקל, צילום: רויטרס




"אירופה הוקמה על יסודות יהודו-נוצרים וזהו מקור הצלחתה"
 
את תמיכתה בישראל הסבירה פון סטורץ' באידאולוגיה שלה, והסבירה כי התמיכה בנו מתחברת לנושאים נוספים שחשובים למפלגה. "אנטישמיות ואנטי ציוניות משגשגות בקהילות המוסלמיות באירופה ובשמאל. הם דוחים את הרעיון שאירופה הוקמה על יסודות יהודו-נוצרים וזהו מקור הצלחתה". לאחר מכן היא הוסיפה כי "האסלאם, כאידיאולוגיה פוליטית וחוקי השריעה לא תואמים את עקרונות החברה החופשית. המוסלמים צריכים להפריד בין הדת לפוליטיקה ולהפסיק לקרוא להחלת חוקי השריעה".
 
את הצלחתה של המפלגה הסבירה פון סטורץ' כתגובת נגד למדיניותה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "הבוחרים שלנו הונעו מגורמים רבים, שבמרכזם עומדת מדיניותה הכושלת של מרקל כמו הרחבת האיחוד האירופי, כשלון שוק היורו ומדיניות הפליטים הכושלת שגרמניה אימצה ב-2015". פון סטורץ' אף הוסיפה כי אם דרכה של מרקל תימשך, האיחוד האירופי ייתפורר, וזאת מכיוון שהציבור לא מעוניין בהמשך מדיניות ריכוז הכוח בברלין אלא מעוניין לשמור על צביון פטריוטי ולא כלל אירופי.  היא גם פנתה לשכנותיה בגרמניה והבטיחה כי הפטריוטיזם שהיא מקדמת "מקדם שלום ושכנות טובה".