פייק ניוז? בכירים אמריקאים טוענים כי סרטון שיגור הטיל הבליסטי החדש של איראן מזויף ולמעשה מדובר בניסוי כושל שבוצע על ידי הרפובליקה האסלאמית לפני למעלה משבעה חודשים, כך דווח הלילה (שלישי) ברשת החדשות האמריקאית 'פוקס ניוז'. כזכור, הטלוויזיה האיראנית שידרה השבוע ניסוי, שלטענתה היה של טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ ולשאת מספר ראשי נפץ, זאת מספר שעות לאחר שהוצג במצעד צבאי בטהרן.



לפי הגורמים, הסרטון שפורסם על ידי האיראנים היה בן יותר משבעה חודשים, והראה ניסוי טיל כושל, שהתפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו. לאחר שידור הניסוי השבוע צייץ הנשיא טראמפ בטוויטר: "איראן בדקה טיל בליסטי המסוגל להגיע לישראל. הם עובדים גם עם צפון קוריאה". לאחר מכן כינה טראמפ את הסכם הגרעין עם איראן כ"מבוכה" לארצות הברית.



"אנחנו לא יכולים לתת למשטר רצחני להמשיך בפעולות המביאות לערעור המצב, תוך בניית טילים מסוכנים. אנחנו לא יכולים לעמוד בהסכם אם הוא יספק כיסוי לבניית תוכנית גרעינית בסופו של דבר", אמר. בתגובה לכך אמר נשיא איראן, חסן רוחאני כי תוכנית הטילים של ארצו היא "הגנתית בלבד".



"אנחנו אף פעם לא מאיימים על אף אחד, אבל אנחנו לא סובלים איומים של אף אחד", אמר. רוחאני חזר לטהרן יומיים לאחר מכן כדי לעמוד בראש מצעד הטילים שהציג את התכנון החדש לטווח בינוני, ואמר כי ארצו תבנה טילים רבים ככל שיידרש כדי להגן על עצמה.



לאחר מכן הוקרן הסרט, כאשר התקשורת האיראנית טענה כי היא הניסוי בטיל החדש בוצע בהצלחה, אם כי כעת נראה כאמור כי מדובר בסרטון מפוברק וישן.