שוב אנטישמיות בשמאל הבריטי: בוועידת מפלגת הלייבור שהתכנסה ביום שני בעיר ברייטון שבבריטניה הגיעו פעילים מקבוצות במפלגה לשפל חדש של שנאת ישראל. צירי ועידה רבים השתתפו באירוע שהזמין את חברי המפלגה לנאום בפני הוועידה. חלק מהדוברים גידפו את מדינת ישראל ואף השוו אותה לגרמניה הנאצית.



בדיון נוסף שהתקיים לאחר האירוע בוועידה המרכזית קראו צירי ועידה וחברי פרלמנט להוצאתו של הארגון היהודי LFI "ידידי ישראל בלייבור" מהמפלגה. בארגון חברים עשרות חברי פרלמנט בריטיים. אחד מהדוברים אמר כי בריטניה צריכה להתייחס לישראלים כשם שהתייחסו לנאצים או ללבנים בדרום אפריקה בזמן האפרטהייד. חלק מהצירים וחברי המפלגה קראו "לבעוט החוצה" את הארגונים היהודיים הפועלים בתוך המפלגה.



הנהגת המפלגה ובראשה היו"ר ג'רמי קורבין, שהתמודדו בשנה האחרונה עם גילויי אנטישמיות בתוכה, לא הגיבו לאירועים ועוררו כעס בקרב חברים רבים. יו"ר סיעת הלייבור בפרלמנט, ג'ון קייר, אמר בפאנל בנושא לימודי השואה בשולי הוועידה: "ראיתי ציוצים של חברי לייבור ואני לא צוחק איתכם, הדברים שנכתבו שם יגרמו לשערותיכם לסמור"



מנכלית ארגון "ידידי ישראל בלייבור", ג'ניפר גרבר, הגיבה בחריפות לאירוע ואמרה כי הניסיון לבעוט החוצה את הכוחות התומכים במדינה היהודית היחידה בעולם הוא "מעבר למביש" והוסיפה, "אני קוראת להנהגת המפלגה לגנות ולהוקיע את מי שמנסים בבריונות לאיים על תומכי ישראל ועל חברים יהודיים בכלל במפלגה."



ח"כ סתיו שפיר שנסעה לייצג את ישראל בוועידה כאורחת של ארגון ידידי ישראל בלייבור אמרה ש"לעולם לא ניכנע ולא נשתוק מול גילויי אנטישמיות ושנאה, ואסור שאף נציג של ישראל או העם היהודי בעולם ישתוק מולם באף זירה. הכוחות הפופוליסטיים בלייבור וברחבי אירופה, המנסים לגרש את ישראל מהדיון משרתים רק את הימין הקיצוני, מזיקים ופוגעים בסיכוי לשלום וביטחון של ישראל ושל המזרח התיכון כולו".



בשנה שעבר השווה קורבין בין ישראל לארגון המדינה האסלאמית, כשאמר כי "חברינו היהודים אינם אחראים על המעשים של הישראלים ושל ממשלת נתניהו יותר מאשר חברינו המוסלמים אחראיים לפעולות של דאעש".



עוד לפני כן, קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון וחבר הפרלמנט לשעבר מטעם המפלגה ואיש שאינו מסתיר את חוסר אהדתו לישראל, יצא בהצהרה מעוררת מחלוקת אודות הצורר הנאצי אדולף היטלר, דברים שהביאו להשעייתו מהמפלגה. ליוויגסטון טען שכשהיטלר ניצח בבחירות בגרמניה ב-1932, המדיניות שלו הייתה שהיהודים צריכים לעבור לארץ ישראל. "הוא תמך בציונות לפני שהשתגע והרג שישה מיליון יהודים", הוסיף הפוליטיקאי.