ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, פרסם הערב (חמישי) הקלטה חדשה באורך 46 דקות, שבה נשמע קולו של מנהיג הארגון, אבו בכר אל בגדאדי. בשביל להוכיח את אותנטיות ההקלטה, הוא התייחס בה לכמה אירועים אקטואליים, בהם האיומים האחרונים שהשמיעו בקוריאה הצפונית על ארצות הברית ויפן. בנוסף, הוא דיבר על משאל העם הכורדי ועל ההתנגדות של טורקיה ואיראן לקיומו וכן על ההתקרבות בין סעודיה ועיראק.



ההקלטה שפורסמה בסוכנות הידיעות "אל-פורקאן" קיבלה את הכותרת "האלוהים מספיק בשבילך כמדריך וכמסייע". אל בגדאדי קרא ללוחמי הארגון להילחם בכל הכוח נגד מי שכינה "הפולשים", והדגיש כי הגי'האד הוא הדרך לגן עדן. הוא הוסיף בנאומו ש"האל יבחן כל מי שנלחם בשבילו כדי לדעת מי יישאר בג'יהאד ומי יהיה חלש ויברח". לדבריו, מטרת התבוסה של הארגון היתה "לנקות את השורות" וכדי לדעת מיהם האנשים הנאמנים לארגון.



אל בגדאדי הוסיף עוד כי "המלחמה על דאעש היא מלחמת דת, והאירועים שמתרחשים היום מוכיחים את הקשיים. 'אומות הכפירה' קוראות אחת לשנייה לדחות את חילוקי הדעות ביניהן על מנת לחסל יחד ובשיתוף פעולה את מדינת האיסלאם". מנהיג דאעש הוסיף: "ארצות הברית היא מדינה חלשה הטובעת בחובות, ונמצאת לקראת קריסה, שהביא את רוסיה לקחת את העניינים לידיה, ואף להשתלט על אזורים של המוסלמים הסונים ומעבירה אותם למשטר של בשאר אסד". פרשנים מעריכים כי הקלטת אודיו התפרסמה כדי לדחות על הסף את הטענות של ארצות הברית ורוסיה לפיהן אל בגדאדי חוסל באחת המתקפות.