נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (ראשון) כי יגיע ביום שלישי לביקור בפורטו ריקו. "אוודא שאנחנו ממשיכים לעשות הכל כדי לסייע ולתמוך בתושבי המקום בעת צרה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לפני כן, כתב טראמפ כי "מבקרי התקשורת המזויפת עובדים שעות נוספות, אבל אנחנו מקבלים ציונים גבוהים מהאנשים שדעתם משנה", אמר. טראמפ הוסיף כי "אנו מוכרחים לסייע לכל מי שסובל בפוארטו ריקו. התוצאות של השיקום יעידו יותר חזק מאשר התלונות של ראש עיריית סן חואן".



טראמפ שוב עורר פרובוקציות אתמול, לאחר שזעם על הביקורת שהטיחה בו ראש עיריית סאן חואן בפוארטו ריקו כרמן יולין קרוז, צייץ דונלד טראמפ מאתר הגולף שבו הוא שוהה בניו ג'רזי ובין היתר כתב: "בפוארטו ריקו רוצים שיעשו הכל בשבילם". טראמפ הוסיף כי קרוז מגלה "כישורי מנהיגות כושלים".



העימות בין שני הצדדים הסלים במהלך השבוע שעבר כאשר קרוז ובכירים נוספים באי הקטן טענו כי בניגוד לסיוע שהוגש לטקסס ופלורידה לאחר שהתמודדו עם איתני הטבע בשבועות האחרונים, הרי שהבית הלבן לא מסייע באופן ראוי לתושבי פוארטו ריקו, שמיליונים מהם נותרו ללא חשמל ועם מאגרי מים מועטים. טראמפ כאמור לא נותר חייב, ואתמול הוא מיהר להגיב: "ראש עיריית סאן חואן, שרק לפני כמה ימים חלקה לי מחמאות רבות, שוחחה עם הדמוקרטים שאמרו לה שהיא צריכה להיות נבזית לטראמפ. זו מנהיגות כושלת מצדה ומצד אחרים בפוארטו ריקו, שלא מסוגלים לגרום לעובדים שלהם לעבוד עבורם. הם רוצים שיעשו הכל בשבילם למרות שזה צריך להיות מאמץ קהילתי".


טלטלה בבית הלבן



בעניין אחר: טלטלה נוספת בבית הלבן, כאשר שר הבריאות תומס פרייס הגיש שלשום את התפטרותו לנשיא. טראמפ הודיע כי את תפקידו של השר יאייש לעת עתה סגנו, דון רייט. הצעד הדרמטי של פרייס נבע בעקבות חקירה שנפתחה בנוגע לשימוש התדיר שעשה לכאורה במטוסים של הממשל האמריקאי ובכלי טיס צבאיים, גם במסגרת חופשות פרטיות ועסקיות שערך מאז כניסתו לתפקידו.



בסוף השבוע, לאחר שהידיעות על פרישתו של פרייס הגיעו אל הכותרות הראשיות בארה"ב, הורה טראמפ לחדד את נוהלי הטיסה בקרב בכירי הממשל. במזכר מיוחד שהוצא מהבית הלבן, נמסר כי מהיום והלאה, כל עובד ממשל שירצה לעשות שימוש דומה במטוסים השייכים לממשל, ייאלץ לקבל את אישורו של ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי: "כל אגורה שאנו מוציאים יוצאת מכיסו של משלם המסים האמריקאי", נכתב במזכר, "ולכן, אנו חייבים למשלמי המסים לנהל כספים אלו באחריות ובשיקול דעת".



זאת ועוד, שלושה חודשים וחצי לאחר שנפצע אנושות מירי, שב בשבוע שעבר חבר הקונגרס מהמפלגה הרפובליקנית, סטיב סקאליס (51) אל בית הנבחרים האמריקאי והתקבל בתשואות על ידי חבריו. סקאליס, מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, שנראה צנום ונעזר בקביים, עמד נרגש, על סף דמעות, והודה במילים חמות לעשרות חבריו משתי המפלגות, קרובי משפחתו ומבקרים נוספים.הקהל הרב עמד על רגליו והריע ממושכות לפוליטיקאי שכבר היה על סף מוות רק לפני כמה חודשים.



האירוע הדרמטי אירע כאשר ג'יימס הודג'קינסון (66), מחוסר עבודה, שהתנגד נחרצות לנשיא דונלד טראמפ, הגיע למתחם האימונים בווירג'יניה שבו התאמנו מספר חברי קונגרס ופתח עליהם באש. סקאליס היה היחיד שנפצע באורח אנוש, והרופאים הודיעו כי הסיכויים להחלמתו קלושים: אני דוגמה חיה לכך שנסים אכן קורים", סיפר שלשום סקאליס הנרגש לחבריו בבית הנבחרים.