מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הבוקר (ראשון) לרגל יום עשוראא וקרא ליהודים לעזוב את פלסטין למדינות מהן באו. "אני קורא לכל מי שבא לפלסטין הכבושה לעזוב אותה ולחזור למדינות מהן באו כדי שלא יהיו חלק מכל מלחמה עתידית של ממשלתם הטיפשה". נסראללה נשא את הנאום מתוך הבונקר שלו ונאומו הועבר בשידור חי גם בערוץ אל מנאר של החיזבאללה. 


מזכ"ל חיזבאללה המשיך ואיים על ישראל במלחמה עתידית וקרא: "אל תתנו דלק לכל מלחמה עתידית, ממשלת נתניהו מובילה את העם שלכם אל הרס ואבדון. היהודים הם דלק למלחמה קולוניאליסטית מערבית בריטית נגד העמים האזור, הם דלק למדיניות האמריקאית נגד עמי האזור". 

נסראללה הוסיף: "אני קורא ליהודים הלא הציונים, להרחיק את עצמם מהציונים שמובילים את עצמם אל מוות ודאי". הוא אף פנה אל הישראלים ואמר עוד כי "אתם יודעים שרוב הדברים שההנהגה המדינית שלכם אומרת לגבי היכולת בכל מלחמה עתידית הם שקרים ואשליות". נסראללה קרא לציונים "לא לאפשר לממשלה הטיפשה שלכם לקחת אתכם אל הרפתקה". 

אמש סראללה איים על ישראל כי אם "תמשיך להפר את ההחלטות הבינלאומיות", הארגון ימצא דרך להגיב לכך ולעצור את אותן הפרות לכאורה.

מצעד תומכי חיזבאללה בלבנון. צילום: רויטרס
מצעד תומכי חיזבאללה בלבנון. צילום: רויטרס


לפני כשבועיים מזכ"ל חיזבאללה הודיע על ניצחון של המשטר הסורי על דאעש בסוריה. "ניצחנו במלחמה בסוריה ומה שנשאר אלו כיסי התנגדות. הפרויקט של האחרים (המורדים ותומכיהם) נכשל והאויב רוצה לנהל מו"מ רק כדי להביא כמה הישגים", אמר חסן נסראלה. 
 
לרגל חודש מוחרם, בפגישה עם משפחות שכולות אמר נסראללה: "דאעש וג'בהת א-נוסרה גרמו למשבר הקשה ביותר שהיה לנו מאז 2010. זה הרבה יותר מסוכן או חמור ממלחמת לבנון השנייה. מאז 2011 התקיים פרויקט אמריקאי-ישראלי- קטארי -סעודי שמטרתו לחסל את ההתנגדות ואת הסוגיה הפלסטינית".