"ליהודים היה יותר סיכוי לשרוד את אושוויץ מאשר לחזירים שנשלחים לשחיטה". לציטוט השנוי במחלוקת אחראי חבר הפרלמנט השוויצרי יונאס פריקר מהמפלגה הירוקה, והוא אמר את הדברים במהלך דיון במועצה הלאומית על הגנה לבעלי חיים. דבריו של פריקר (40) עוררו סערה במדינה ההררית משום לדעת רבים הוא המעיט בזוועות השואה. בסופו של דבר הוא נאלץ להתפטר לאחר שהתנצל על "ההשוואה הלא ראויה"

"אתם מכירים את התמונות והסרטים מאירופה בהם נראית תעשיית השחיטה של החיות - הן מובאות למיתה בטוחה", אמר חבר הפרלמנט והוסיף כי "בפעם האחרונה שראה כזה סרט תעודה על משלוחי החזירים, תמונות של הגירוש ההמוני מ'רשימת שינדלר' עלו במוחו". 

יונאס פריקר. צילום: הפרלמנט השוייצרי
יונאס פריקר. צילום: הפרלמנט השוייצרי
הדיון במועצה המחוקקת עסק ביוזמת "מזון הוגן", והתקנים של תעשיית החקלאות, אלא שדבריו של פריקר תפסו את תשומת הלב והתקשורת המקומית עסקה בהם בהרחבה. על פי האתר "20 דקות", איש מפלגת העם השווייצרית, רולנד רינו בוכל, אמר כי הוא "המום" שמישהו יטען שהמצב עבור חיות היום חמור יותר מאשר להיודים באושוויץ. 

ג'ונתן קרויטנר, מזכ"ל הפדרציה של הקהילות היהודיות, אמר כי "השוואה כזו אינה ראויה. פריקר מבין זאת ולראיה הוא התנצל מיד בפרלמנט". 

התקרית מצטרפת לסיפור שאירע לפני כחודשיים, כשמלון בשווייץ הציב שלטים בעלי תוכן אנטישמי, בהם נאמר: "לאורחינו היהודים: נא להתקלח לפני שאתם נכנסים לבריכה וביציאה ממנה". שלט נוסף אמר: "לאורחינו היהודים: אתם רשאים לגשת למקרר רק בשעות הבאות: 10:00-11:00 בבוקר ו-16:30-17:30 בערב. אני מקווה שתבינו שהצוות שלנו לא אוהב שמטרידים אותם כל פעם".

בעקבות הסערה שנוצרה בישראל, אמרה מנהלת המלון כי לא מדובר באנטישמיות: "השלט הזה הוסר, הוא כבר לא נמצא שם. זה היה שלט מיוחד משום שאני ראיתי בשבת אורחים יהודים ואני בדקתי, הם אפילו לא התקלחו (למרות הנהלים) ולא כלום. יש שלט גדול שמראה היכן המקלחות ואם הם לא קוראים אותו אני צריכה להכין שלט נוסף. רק לשם הבהרה - אני יכולה לומר שאין לי שום בעיה עם אורחים יהודים, באמת שלא, אם היו לי בעיות לא הייתי מקבלת אורחים יהודים".