50 בני אדם נהרגו בטבח בהופעה בלאס וגאס ונמעל 400 נפצעו. שמואל גרונדוורג, קונסול ישראל בלוס אנג'לס, האחראי גם על לאס וגאס, אמר היום (שני) בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, כי אנשי הקונסוליה פועלים לאיתור את הישראלים מנותקי הקשר, שמספרם עומד על 12. לדבריו, אין זה אומר שהם בסכנה. אלו דברים שלוקחים זמן ואנחנו עובדים כצוות על כל מקרה לגופו". 




על האווירה בלאס וגאס סיפר: "מדובר על מספר הרוגים שקשה מאד לתפוס. מאז הטבח במועדון באורלנדו לא היה אירוע כה. דיווחו כי בפסטיבל היו 25 אלף איש. היורה היה במקום גבוה, בקומה 32 אז גם כשאנשים החלו להתפזר ולשכב על הקרקע היה קשה מאד לצאת מטווח האש. אני נמצא בלוס אנג'לס והצוות שלי נמצא בוגאס, הם כמובן לא התקרבו לזירה".

גרונדוורג פנה לקרובי משפחות של אנשים בנמצאים באזור נבאדה: "מי שרוצה לבדוק קשר עם קרובים ומטיילים באזור אני מזמין לפנות לחדר המצב של משרד החוץ. רבים פונים אלינו עם הפרטים האחרונים ומיקומו של אותו נעדר ואנו בודקים את הנושא. יש להפנות הכל דרך חדר המצב בירושלים".

בעקבות הפיגוע הנורא בלאס וגאס, שוחחה ענת דוידוב גם עם מנכ"ל הדקה ה-90 על הישראלים שנוסעים לווגאס: "לאס וגאס היא אתר מספר אחת בעולם לאנשים שאוהבים להמר. ישנם בתי מלון מיוחדים שמדברים מאד לישראלים, אין ארצות הברית במערב בלי להיות בווגאס. בפרק החגים רבים לצאת ליעדים רחוקים כמו אמריקה ולאס וגאס הוא יעד שרבים נמצאים בו. יש לנו ניסיון בתיירות בצל הטרור. לאחר הפיגועים בפריז הייתה צניחה גם בקרב הישראלים, לקח כמעט שנה וחצי עד שהיא התאוששה, אנחנו עוד לא יודעים כמה זמן ייקח לפיגוע בלאס וגאס. אני מעריך שלאס וגאס לא תפגע תיירותית". 



את הטבח ביצע סטיבן פאדוק, תושב טקסס בן 64. על פי הרשויות בנבאדה, הוא התאבד בחדר המלון ממנו ביצע את הירי, עוד לפני שהמשטרה הצליחה לתפוס אותו. בחיפוש בחדר נמצאו מעל עשרה כלי נשק. 
   
עריכה: איתמר זילגמן