יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר הלילה (שלישי) כי אם חמאס רוצה להצטרף אל אש"ף, עליו להתחייב לעקרונותיו. "יש לי רצון עז בפיוס אחרי 11 שנות פילוג", הדגיש, "הפיוס יהיה למען השלום".



אבו מאזן התייחס לעניין הנשק שבידי חמאס והפלגים הפלסטינים החמושים ברצועת עזה וציין כי "לא יהיה שכפול חיזבאללה ברצועת עזה". עוד הוא הוסיף כי "המעברים והביטחון הפנימי בעזה יהיו באחריות הביטחון הלאומי הפלסטיני".



בראיון שהעניק לערוץ CBC המצרי, לאחר שמשלחת מטעמו הגיעה לרמאללה כדי ללוות את הפיוס הפנים פלסטיני, אמר אבו מאזן: "אני דוחה כל התערבות בעניין הפנימי הפלסטיני, מלבד מצרים שלקחה על עצמה את החסות לפיוס".



יו"ר הרשות הוסיף עוד כי "אין מדינה פלסטינית בלי לסיים את הפיוס והאחדות. הממשלה חזרה לרצועת עזה, כדי למלא אחר סמכויותיה במלואן". לגבי האפשרות של ביקורו בעזה, אמר אבו מאזן: "אינני יודע מתי אבקר ברצועה, זה תלוי בפעילויות בשטח". על חמאס אמר: "מדובר בארגון אסלאמי, שאמנם אני חולק עליו באידאולוגיה, אך הוא חלק מהעם הפלסטיני". יו"ר הרשות הדגיש עוד כי "יש רצון עז להגיע לפיוס, ואני מקווה שזה ייושם בשטח. עם קבלת סמכויות הממשלה ברצועת עזה, נחדש את הזרמת התקציבים".



לגבי עתידו הפוליטי, אמר אבו מאזן כי "אני אישית מעדיף לא להתמודד לבחירות לנשיאות, אך אם העם ירצה זאת, אני אתמודד". אבו מאזן התייחס גם לאפשרות של הקמת מדינה פלסטינית: "אני אופטימי שיבוא העת בו תוקם מדינה פלסטינית עצמאית, אך זה לא יהיה בקרוב". היום אמורה ממשלת הפיוס בראשות ראמי אל-חמדאללה לקיים ישיבה חגיגית ברצועת עזה.