אחרי אירוע הירי ההמוני הגדול בתולדות ארצות הברית, הגיע תור המאבק להחמרת בקרת הנשק בארצות הברית. ארגונים יהודים בארצות הברית קוראים לרפורמה בחקיקה כדי לנמנוע מקרים דומים בעתיד, יממה לאחר הטבח בלאס וגאס, בו נרצחו 59 בני אדם ונפצעו יותר מ-500. 

הליגה נגד השמצה, ארגון בני ברית, המועצה לאומית לנשים יהודיות והתנועה הרפורמית קראו להחמיר את חוק בקרת הנשק. "למרות שאין לנו את כל הפרטים ולא יודעים מה המניע לטבח, דבר אחד ברור: האיום של אלימות המונית נגד אזרחים חפים מפשע לא פחת. חייבים לקחת את האיום הזה ברצינות", אמר מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלאט. הוא קרא לנקיטת צעדים קשים ויעילים כדי למנוע אלימות בנשק חם".
לדבריו, הארגון שלו בודק את הרקע של היורה בלאס וגאס, סטיבן פאדוק, uהאם יש לו קשר לארגונים קיצוניים או הונע על ידי אידאולוגיה קיצונית. נכון לעכשיו אין ראיה שהוא פעל בהשראת דאעש למרות שארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות על האירוע ואף טען שפאדוק התאסלם לפני מספר חודשים. 

מארגון בני ברית נמסר כי הזמן לחקיקה דו מפלגתית משמעותית בנושא בקרת נשק עבר מזמן במדינה הזו. "אין סיבה מתקבלת על הדעת שלאזרחים תהיה גישה לתחמושת רבה כל כך". 
מנכ"לית המועצה הלאומית של הנשים היהודיות, ננסי קאופמן, קראה לקונגרס לפעול על מנת לעצור את גל האלימות חסרת הפשר הזו לפני שהטרגדיה של אתמול הופכת לעוד שיא שצריך לשבור".
נשיא התנועה הרפורמית בארצות הברית, הרב ריק ג'ייקובס, אמר כי אי אפשר לומר שהטבח אתמול הוא פעולה אקראית של אלימות. "התפילות שלנו לנרצחים ולשלום הפצועים צריכה להיות מלווה בהטלת מגבלות על הגישה הקלה לכלי נשק".