לאחר שטען כי "בפוארטו ריקו רוצים שיעשו הכל בשבילם", ואף טען כי ראש עיריית סן חואן שבמדינה הפגינה "כישורי מנהיגות כושלים", נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוב תוקף את המדינה בביקור בה, כשהפעם הוא טען, בביקור שערך בה היום (שלישי) כי "אני שונא לומר לכם זאת, אך מתחתם את התקציב של ארה"ב לגבול העליון שלו". כמו כן, הוא הוסיף כי "פוארטו ריקו צריכה להיות גאה מאוד בכך שרק 16 בני אדם איבדו את חייהם", במהלך סופת ההוריקן "מריה", זאת לעומת "המאות שנהרגו כתוצאה מהוריקן קתרינה".



"הצלנו הרבה חיים. כל מוות הוא זוועה. אך אם תסתכלו על קטסטרופה אמיתית כמו קתרינה, שם מתו מאות ומאות ומאות של בני אדם, ואתה מסתכלים על מה שקרה כאן, כמה נהרגו פה - 17 בני אדם? לפי הספירה הרשמית מדובר ב-16. זה 16 מול אלפים, אז אתם יכולים להיות גאים מאוד", אמר המנהיג האמריקאי בסן חואן. 


הוריקן מריה. צילום: רויטרס
הוריקן מריה. צילום: רויטרס


נשיא ארה"ב הגיע לטריטוריה האמריקאית כמעט שבועיים לאחר שהוריקן מריה הכה באי, שבו מתגוררים כשלושה וחצי מיליון תושבים. כעת, לחצי מהתושבים אין גישה למי שתייה ורק שליש מהם יכולים להשתמש בטלפונים סלולריים.

לקראת ביקורו, המנהיג האמריקאי זכה לביקורת מצד רבים על מה שנתפס כתגובה איטית לאסון, בייחוד בהשוואה לאופן שבו הממשלה עזרה לפלורידה ולטקסס לאחר שפגעו בהן ההוריקנים "אירמה" ו"הארווי".

כזכור, רק לפני כארבעה ימים עורר הנשיא פרובוקציות, לאחר שזעם על הביקורת שהטיחה בו ראש עיריית סאן חואן בפוארטו ריקו כרמן יולין קרוז. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו הוא כתב: "בפוארטו ריקו רוצים שיעשו הכל בשבילם", והוסיף: "קרוז הפגינה כישורי מנהיגות כושלים".