שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס אמר כי האינטרס האמריקאי הוא להמשיך לשמר את הסכם הגרעין הנוכחי עם איראן, זאת למרות הצהרות נשיאו, דונלד טראמפ, כי מדובר בהסכם מביך למדינתו.
בדברים שנשא בסנאט, אמר מאטיס כי "אם אנחנו יכולים לאשר שאיראן מקיימת את ההסכם, ומדובר באינטרס שלנו, אז אנחנו צריכים להישאר איתו", ציין שר ההגנה האמריקאי. "אני מאמין בנקודה זו, כי ללא ראיות שיוכיחו את ההפך, זה משהו שראוי שהנשיא ישקול להישאר בו", אמר מאטיס בהתייחסו להסכם הגרעין.
מאטיס אמר את הדברים על רקע הנאום התוקפני של טראמפ בעצרת האו"ם בחודש שעבר בו אמר כי "העסקה עם איראן הייתה גרועה, מהגרועות בעסקאות שארה"ב עשתה. זו עסקה שהיא בושה לארה"ב ולא שמעתם את הסוף בנושא הזה", הדגיש הנשיא, "מעל לכל הממשלה האיראנית חייבת להפסיק לתמוך בטרור ולהתחיל לשרת את אזרחיה. העולם כולו מבין שהאזרחים של איראן רוצים שינוי. האזרחים של איראן הם מה שהמנהיגים של איראן הכי מפחדים ממנו אפילו יותר מארה"ב. המשטר האיראני שתומך בטרור מהווה קונטרסט למחוייבות של מנהיגים רבים לפעול נגד הטרור". 

נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי. צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני מוחמד זריף התייחס בראיון לרשת CNN לסוגיית הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, ואמר כי "לאיראן יש מספר אפשרויות, כולל חזרה מהעסקה והליכה בכל הכח על תוכנית הגרעין שלה". הוא הדגיש כי תוכנית הגרעין של ארצו תישאר לצורכי שלום, ולא תסטה מהמגבלות שהוטלו עליה בהסכם.