אירופה תעשה הכל כדי שהסכם גרעין בין המעצמות לבין איראן ימשיך להתקיים, למרות ההשגות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא, כך אומרת היום (שלישי) הלגה שמיד, המזכירה הכללית של שירות מדיניות החוץ של האיחוד האירופי. לדבריה, "זהו אינו הסכם דו צדדי, אלא רב צדדי. כאירופים, נעשה הכל כדי שהוא יישאר". היא אמרה את הדברים בוועידת השקעות איראנית הנערכת בשווייץ.  

שמיד הודתה כי לאיחוד האירופי יש חששות לגבי מעורבות של טהרן בעניינים האזוריים, אבל הבהירה כי אין להם קשר  להסכם הגרעין. "אני משוכנעת שלא נהיה במקום טוב יותר כדי להתמודד עם הבעיות האלה אם ההסכם יתבטל", אמרה. 
"העולם לא צריך עוד משבר של הפצת נשק גרעיני. גם אחד הוא יותר מדי", היא הוסיפה כשהיא רומזת לעימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. 

באירופה מקווים שאנשיו של הנשיא האמריקאי יצליחו לשכנע אותו שלא לפרוש מההסכם. רק אתמול אמר מזכיר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, כי ארצות הברית צריכה לשקול להישאר בהסכם, אלא אם יוכח שהרפובליקה האסלאמית לא עומדת בו או שהאינטרס האמריקאי יהיה לפרוש ממנו. "אם אנחנו יכולים לאשר שאיראן מקיימת את ההסכם, ומדובר באינטרס שלנו, אז אנחנו צריכים להישאר איתו", ציין שר ההגנה האמריקאי. "אני מאמין בנקודה זו, כי ללא ראיות שיוכיחו את ההפך, זה משהו שראוי שהנשיא ישקול להישאר בו", אמר מאטיס בהתייחסו להסכם הגרעין.

כזכור, בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם, אמר טראמפ כי הסכם הגרעין הוא "בושה עבור ארצות הברית". "אסור לנו להיות כפופים להסכם שמהווה בסיס להתעצמות גרעינית של המשטר הזה", אמר הנשיא. "העסקה עם איראן הייתה גרועה מהגרועות בעסקאות שארה"ב עשתה. זו עסקה שהיא בושה לארה"ב ולא שמעתם את הסוף בנושא הזה".