הקבר המקורי של ניקולאוס הקדוש, הנחשב ל"סנטה קלאוס" אותר, ככל הנראה, מתחת לכנסייה בטורקיה. ארכיאולוגים חשפו קברים מתחת לכנסיית ניקולאוס הקדוש בדמרה שבדרום מערב המדינה, שם משוער כי האחרון חי במהלך המאה הרביעית, כך לפי ה-BBC וה-TIME. 



"השגנו תוצאות טובות מאוד, אבל העבודה האמיתית שלנו מתחילה עכשיו", אמר קמיל קראבריאם, מנהל החפירות, והוסיף: "אנחנו נמשיך לחפור באדמה ואולי נגלה את גופתו של ניקולאוס".



לפי הידוע לחוקרים, שרידיו של ניקולאוס הועברו לבארי שבאיטליה בשנת 1087 כשלעיירה היוונית מיירה, המכונה כיום דמרה, פלשו הסלג'וקים. ואולם, בדיקה מחדש של מסמכים ישנים העלתה לאחרונה כי העצמות שנמצאות בקבר שייכות לכומר אחר. כעת, ארכיאולוגים יעסקו בשלבים האחרונים של החפירה. "עיני העולם כולו מביטות לכאן. לטענתנו, הקדוש הוחזק במקדש ללא כל נזק ונקבר כאן", אמר קראבריאם, שהוסיף: "אנחנו בשלב האחרון, אם נקבל את התוצאות שציפינו להם התיירות באנטליה תזכה לתנופה גדולה".


שמו של ניקולאוס "התגלגל", בעקבות גלי הגירה, לעמים שונים ולתרבויות שונות, כאשר במסגרת גלגוליו השם שונה ולעתים עוות. בבלגיה הוא נקרא "קליסשן", ובהולנדית כונה ככינוי חיבה "סינטרקלאס", כלומר הקדוש קלאס. נראה שבארצות הברית השם התגלגל מהכינוי ההולנדי ל"סנטה קלאוס", הידוע כדמות של סב חביב, המעניקה מתנות ביום חג המולד (25 בדצמבר) עצמו.