שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אומר כי לדעת מוסקבה, הסכם הגרעין עם איראן צריך להישאר כפי שהוא. לדבריו, רוסיה מקווה שההחלטה של הנשיא דונלד טראמפ בעניין תהיה מאוזנת. "חשוב לשמור על ההסכם במתכונתו הנוכחית וכמובן שההשתתפות של ארצות הברית תהיה משמעותית מאוד בהקשר הזה", אמר לברוב המלך ביקור בקזחסטן. 


הדברים באים בעקבות דבריו של הנשיא האמריקאי הלילה, שאמר כי "אסור לנו לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. המשטר האיראני תומך בטרור ומייצא אלימות, שפיכות דמים ותוהו ובוהו ברחבי המזרח התיכון, ולכן עלינו לשים קץ לתוקפנותה המתמשכת של איראן ולאמביציות הגרעיניות שלה. הם לא עמדו ברוח ההסכם". 
 
כאשר נשאל על ידי העיתונאים לגבי החלטתו לגבי הסכם הגרעין ענה טראמפ: "בקרוב מאוד תשמעו על איראן". טראמפ צפוי לחשוף אסטרטגיה רחבה יותר בכל הנוגע להתמודדות עם איראן, כולל עם תכנית הטילים הבליסטיים שלה ותמיכתה בארגוני טרור במזרח התיכון, כך על פי פקיד בכיר, שלא ציין אילו צעדים בדיוק ינקוט הנשיא האמריקאי נגד טהרן.
 
אמש נחשף כי טראמפ מתכוון להכריז בשבוע הבא שהוא לא מאשר מחדש את ההסכם הבינלאומי עם איראן, ויטען כי ההסכם אינו אינטרס לאומי של ארה"ב, כך לפי הוושינגטון פוסט, כשלמעשה ההחלטה ביחס להסכם צפויה לעבור לקונגרס. לפי הדיווח בעיתון האמריקאי, המהלך יהווה את הצעד הראשון בתהליך שעלול להביא בסופו של דבר לחידוש הסנקציות האמריקאיות נגד איראן, שתפוצץ, ככל הנראה, את העסקה שמגבילה את פעילות הגרעין שלה.
 
בעוד שבוע, ב-12 באוקטובר, ככל הנראה, הוא מתכוון, לפי דיווחים מוושינגטון, לשאת נאום בו יכריז על שורה של מהלכים נגד איראן בגלל ההתנהלות האזורית שלה, ובראש ובראשונה סנקציות חריפות נגד משמרות המהפכה, שלה חלק נכבד בכלכלת טהרן.