נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך להגביר את המתח מול פיונגיאנג. הוא צייץ הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלו: "נשיאים וממשלים מנהלים משא ומתן עם קוריאה הצפונית ב-25 שנה האחרונות, חותמים הסכמים ומבזבזים סכומי ענק. הדבר לא עבד וההסכמים הופרו עוד לפני שהדיו התייבש על הנייר. הדבר גרם לאמריקאים להיראות כמו טיפשים, אבל רק דבר אחד יעבוד".

בתוך כך, הנשיא אמר הוא אמר לעיתונאים, במהלך צילום בבית הלבן עם קציני הצבא הבכירים ורעיותיהם ביום חמישי בערב, כי "אולי זה השקט לפני הסערה". כאשר נשאל אם הוא מתכוון לאיראן, לקוריאה הצפונית או לדאעש, רק אמר הנשיא "אתם תגלו".
כזכור, בשבוע שעבר, יממה בלבד לאחר שמזכיר המדינה רקס טילרסון הודה שהוא מקיים קשרים עם הממשל בפיוניאנג, וזאת במטרה למנוע התדרדרות נוספת ביחסים בין שתי המדינות, שנמצאות על סף מלחמה, טראמפ חזר לטוויטר וקרא לטילרסון לוותר על דרך הדיבורים עם שליטה, קים ג'ונג און. "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנהדר שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בדיבורים עם 'איש הטילים הקטן'. 'שמור את האנרגיה שלך רקס, אנחנו נעשה את מה שצריך להיעשות".

טראמפ וטילרסון. צילום: רויטרס

טילרסון הודיע לראשונה במהלך יום הכיפורים כי הממשל בוושינגטון מקיים קשרים עם פיוניאנג וזאת במטרה למנוע את המשך ההתדרדרות בין היחסים. עם זאת, הוא ציין כי מדובר בקשרים ראשוניים בלבד, שמטרתם ליצור דיאלוג בסיסי, וכי אין קשר קבוע ויציב בין שתי המדינות. מטרת ערוץ התקשורת - על פי מזכיר המדינה - היא לנסות ולשכנע את המשטר של המדינה המבודדת לשנות את התנהלותו ולזנוח את תוכנית הגרעין הצבאי שלה. 
"אנחנו מבררים, אנחנו מקיימים ערוצי תקשורת עם פיוניאנג, אנחנו לא לוטים באפלה", אמר טילרסון והוסיף "אנחנו יכולים לדבר איתם ועושים זאת בעזרת ערוצים שאנחנו מחזיקים". למרות החשיפה על התקשורת ההדדית, נראה שקוריאה הצפונית לא שינתה בשלב זה את התנהלותה וגורמי מודיעין בקוריאה הדרומית דיווחו כי הפיונאנג החלה בשינוע טילים ממפעלי הייצור לכיוון עיר הבירה. החשש הוא שהמדינה המבודדת מתכננת לבצע ניסוי טילים נוסף.