המציאות עולה על כל דמיון: הסרט "מר וגברת סמית" משנת 2005, שסימן את תחילת הרומן בין אנג'לינה ג'ולי לבראד פיט, סיפר על בני זוג שעבדו כרוצחים שכירים חשאיים. אתמול נחשף כי התובע לשעבר של בית הדין הבינלאומי, לואיס מורנו-אוקמפו, תכנן להפוך את התסריט למציאות וניסה לגייס את הזוג הלוהט לשעבר של הוליווד למצוד אחרי אחד מפושעי המלחמה המבוקשים ביותר בעולם.



ממסמכים של בית הדין הפלילי הבינלאומי, שהגיעו לידי האתר הצרפתי מדיהפרט והסאנדיי טיימס, עולה כי התובע לשעבר התכתב במשך שנים אחדות עם הכוכבת, ואף הציע לה לשמש יועצת שלו. על אף שג'ולי לא נענתה להצעה, היא שיבחה אותו על פעילותו והבהירה במילים חמות כי היא תומכת בו ובבית הדין.



"תשכחו מסלבריטאים אחרים, היא האחת"


לפי הדיווח, לפני חמש שנים, פנה מורנו-אוקמפו לשחקנית ולבימאית זוכת האוסקר על מנת לגייס אותה למרדף הבינלאומי אחרי ג'וזף קוני, מנהיג ארגון הגרילה "צבא ההתנגדות של האל" מאוגנדה, המבוקש על פשעי מלחמה. בשנים האחרונות מתנהל אחריו מצוד בינלאומי, שכולל השתתפות כוחות מיוחדים אמריקאים. "נראה שאפשר לצוות אותך לכוחות המיוחדים שרודפים אחרי קוני. האם בראד יכול להגיע אתך?", כתב התובע לשעבר. ג'ולי השיבה כי "בראד תומך מאוד. בוא נדבר על הלוגיסטיקה. הרבה אהבה".



במייל ששלח מורנו-אוקמפו לאנשיו, הוא כתב: "תשכחו מסלבריטאים אחרים, היא האחת. היא מאד רוצה ללכוד את קוני. היא מוכנה. כנראה גם בראד יגיע". הוא גם סיפר כי ג'ולי עצמה הציעה כי היא תנסה לפתות את קוני להגיע לארוחה אתה ועם פיט כדי לאפשר את תפיסתו של מנהיג המיליציה.



"זה יהיה נהדר להעביר עוד זמן עם החיילים האמריקאים. הם נחושים ללכוד את קוני, ואחרי שיפגשו אותך, הם יעשו את זה", כתב מורנו-אוקמפו לג'ולי, אולם לא הופיעו מסמכים נוספים על הנושא וההערכות הן כי התוכנית לא התגבשה מעבר לכך.



ג'ולי לא הייתה הכוכבת ההוליוודית שמורנו-אוקמפו ניסה לגייס. הוא פנה לג'ורג' קלוני, שמעורב באיסוף מידע על פשעים בסודן ובדרום סודן, כדי שיפעיל את הלוויין שברשותו כדי לזהות פשעי מלחמה אפשריים שבוצעו על ידי מועמר קדאפי במהלך מלחמת האזרחים בלוב בשנת 2011. בתגובה, ענה קלוני כי הלוויין שברשותו "אינו מתוחכם מדי".



את השחקן שון פן, הזמין התובע לשעבר לפגישה על סודן, וכאשר הם שוחחו על מועד הפגישה, סיפר מורנו-אוקמפו כי הוא בדיוק בוחן אפשרות לפתוח בחקירה על ההתנהלות הישראלית בשטחים הפלסטיניים. תשובתו של פן, לפי המסמכים, הייתה כי "בעת שאתה מקבל החלטה על פלסטין, אני עסוק בהחלטה אם ללכת לקבל זרם בספא של המלון או לא. וזה אומר שאני די גמיש היום ומחר".