מחלקת המדינה האמריקאית הערב (שלישי) הודיעה בתדרוך לכתבים כי ארצות הברית מאמינה שחיזבאללה מנסה להקים תשתית לתקיפה בתוך שטח המדינה. בנוסף להצהרה זאת מציעה ארה"ב פרס כספי על ראשם של שני פעילי חיזבאללה, טלאל חמייה ופואד שוקר. על מידע שיוביל ללכידתו של חמייה מציעה ארה"ב 7 מיליון דולר ומידע רלוונטי על שוקר יהיה שווה 5 מיליון דולר.

"נעמוד מול החיזבאללה ברחבי העולם ונביא את מנהיגיו ופעיליו לדין. הוא נותר אחד הארגונים המסוכנים ביותר", נאמר בתדרוך. לפני כן פרסם הבית הלבן הצהרה בה נכתב כי "הכיסוי הפוליטי של חיזבאללה לא יכול להסתיר את כוונותיו האמיתיות. חיזבאללה הוא ארגון טרור". חמייה תואר כאחראי על ביטחון החוץ של הארגון השיעי הלבנוני. "הגורם האחראי לתכנון, תיאום וביצוע פיגועי טרור מחוץ ללבנון". בהודעה יוחס לו תפקיד מכרזי בתכנון וביצוע הפיגוע ב-1983 בביירות בו נהרגו 241 חיילים אמריקאים. שוקר הוזכר כיועץ למזכ"ל הארגון, חסן נסראללה.

בלבנון חוששים כי המדינה עלולה להיפגע מהסנקציות האמריקאית ש"יאושרו נגד חיזבאללה בעוד כשלושה שבועות". ועם זאת, ביקורי נציגים פרלמנטרים, ובכירים מטעם בנקים מובילים בלבנון, בוושינגטון באביב האחרון, הצליחו "להגן על סקטורים חשובים במדינה מהעיצומים", כך פורסם היום (שלישי) בעיתון היומי "אל מוקסטבל". 



מקורות דיפלומטים, המעורים ביחסים בין המדינות, אמרו לעיתון כי המגעים עם וושינגטון הצליחו "למנוע פגיעה במגזרים החשובים, בנהם הבנקים, הצבא והקהילה השיעית ככלל. למעשה, חלק מהשמות שקושרו לעיצומים הללו כבר לא מוגדרים כמטרות". 



בסוף החודש שעבר העבירה ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי, בראשות הפרלמנטר הרפובליקני אד רויס, הצעה שתזרז את הטלת הסנקציות על ארגון הטרור. רויס טען כי "חיזבאללה ואיראן מציגות יכולות משנות משחק באזור - מעלים עצמאים שיכולים לייצר טילים, שיוכלו לפגוע בישראל ובבנות בריתינו. בנוסף, יש לנו דיווחים על מפעלים לייצור טילים שהוקמו בלבנון ליד מסגדים, בתים ובתי ספר". הוא הוסיף כי "הוועדה פועלת נגד חיזבאללה והמממנת שלה, איראן, על ידי חקיקה המחזקת את הפגיעה בפעילות הכלכלית של חיזבאללה בעולם". 



בתוך כך, מדיווחים בתקשורת הלבנונית עולה כי הצעת החוק מאפשרת לטראמפ להקפיא את נכסיהם של "בכירים בלבנון שלהם קשרים עם הארגון השיעי", כאשר סעיף בה, עפי הדיווחים, יתמקד ביכולתו של חיזבאללה לגייס כספים, תוך ניסיון למנוע מהארגון גישה למערכת הפיננסית הבינלאומית ולמוסדות כלכליים. חלק נוסף מטיל סנקציות על "הפרת זכויות אדם ע"י חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה באמצעות שימוש באזרחים כמגן אנושי".



מוקדם יותר היום אירח שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חיילים בסוכת שר הביטחון בקריה וניתח את גזרת הצפון וקבע למעשה כי סוריה ולבנון הפכו ליישות צבאית אחת: "אנחנו אמורים להיערך לכל תסריט אפשרי, וגם המציאות החדשה מכינה לנו אתגרים חדשים. אם פעם דיברנו על גזרת לבנון - אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון. בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד. גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון, ולצערי זו המציאות. צבא לבנון הפך לחלק אינטגרלי במערך של חיזבאללה תחת פיקודו. צבא לבנון איבד את העצמאות, והפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה".



השר הזהיר כי "התפיסה הבסיסית שלי היא 'הרוצה שלום ייכון למלחמה'. מי שרוצה שלום חייב להתכונן למלחמה, ואני מקווה שאויבינו בצד השני יחשבו היטב על כל צעד וצעד כנגד מדינת ישראל, על מנת שלא נצטרך להמחיש את כל העוצמה ואת כל היכולות של צה"ל".