ניר יטאח, הצעיר בן ה-24 שנעצר אתמול בסיני לאחר שבתיקו נמצאו כדורים בעת שניסה לעבור במעבר טאבה בין ישראל למצרים, שוחרר במהלך הלילה (רביעי), כך הותר הבוקר לפרסום. שחרורו בא לאחר התערבות משרד החוץ, וללא שננקטו נגדו הליכים משפטיים. כזכור, אתמול ניסה יטאח לעבור למצרים ובבדיקת כליו נמצאו כדורים בתיק ששימש אותו בתקופת הצבא. בעקבות זאת הוא נעצר על ידי השלטונות, וכאמור, במהלך הלילה שוחרר והוחזר לישראל.



אחיו של יטאח, אלמוג, אמר למעריב: "חזרנו כבר הביתה, אחי לא היה מוכן לשמוע על האופציה להישאר שם. תודות לכולכם ולמשרד החוץ שלמרות הכל וכנגד כל הסיכויים לא איכזב והצליח לשחרר את אחי. הייתי בתוך מצרים למעלה מ-7 שעות שעברו כמו נצח. לבסוף השיחה הגיעה ונאמר לי שאחי ישתחרר בשעות הקרובות. בשעה 2 לפנות בוקר עברנו את גבול ישראל חזרה הביתה".



עורך דינו, בועז קניג, סיפר אתמול: "ממשרד החוץ לא שומעים שום דבר, חדר המצב מכיר את העניין טוב מאוד. ניר כרגע עצור בנואיבה ולא דיבר עדיין עם שום נציג ישראלי. אנחנו תקועים באפלה. חברים שלו שהיו איתו שם יצרו קשר עם המשפחה, שיצרו איתי קשר כדי שאייצג אותו. אנחנו מחכים כרגע לטלפון ממשרד החוץ. הקונסול אמור לטפל בזה, שני האחים שלו כרגע בדרך לסיני".




מעבר טאבה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
מעבר טאבה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90