חמאס ופתח חתמו היום (חמישי) על הסכם הפיוס בקהיר, שעה קלה לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן אישר אותו, ובכך סיימו למעשה פילוג פנים פלסטיני שנמשך 11 שנים. חמאס ופתח הודיעו מוקדם יותר היום כי הגיעו להסכמות לפנות בוקר, בחסות המודיעין המצרי. ראש הרשות אבו מאזן בירך על קיום ההסכם.

סוכנות הידיעות ״מען״ דיווחה, כי ההסכם כולל שלושה מסלולים: פתרון בעיות פקידי רצועת עזה, מסירת מעברי הגבול של הרצועה עם ישראל ומצרים לידי משמר הנשיאות של הרשות הפלסטינית והקמת ועדות מעקב לביצוע הסכמים נוספים. יו״ר הרשות אבו מאזן טרם אישר את המתווה. מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, הודיע לפנות בוקר על הגעה להסכם בין פתח וחמאס, בתום דיונים מרתונים שנמשכו שעות רבות.
 
סוגיית הפיוס קיבלה תפנית עם הודעת חמאס ב-17 בספטמבר על פירוק ממשלת הצללים ברצועה, ולאחר מכן שיגר אבו מאזן את ממשלת ראמי אלחמדללה לעזה, לאחר נתק של שנים. עניין הנשק של הפלגים הפלסטינים הוא המכשול היחידי בשיחות. יש להדגיש, כי כלי תקשורת במצריים הודיעו כי משלחת ביטחונית ישראלית הגיעה לקהיר ביום ראשון השבוע. לא מן הנמנע, כי מלבד חידוש סוגיית עסקת האסירים, תלמד המשלחת גם על סעיפי ההסכם בין פתח וחמאס ממקור ראשון.

כזכור, הדיונים המרתוניים שהחלו בשלישי שעבר החלו באווירה אופטימית, כאשר נציג בכיר של משלחת חמאס, עזאט רחייק, אמר כי הוא "מלא תקווה שהפיוס יצליח. אנחנו נפגשים בתקווה שנצליח לצייר מפת דרכים שכותרתה הפיוס הלאומי. אחדות העם הפלסטיני היא האופציה האסטרטגית שלנו להתקדם". בראש משלחת חמאס עומד סאלח אראי, סגן מפקד הארגון. 
עזאם אחמד, מראשי משלחת הפתח, אמר כי המשא ומתן יכלול גם את ניהול משרדי הממשלה בעזה. בנוסף מוקד השיחות יהיה סביב סידורי הביטחון כולל פריסה אפשרית של 3,000 קציני ביטחון של פתח שיצטרפו למשטרת עזה במשך שנה, ויחזירו את מרבית השפעתו של אבו מאזן בעזה. אחמד אמר כי מעבר רפיח, הגבול היחידי של עזה עם מצרים והקשר המרכזי של תושבי עזה לעולם, צריך להיות  מנוהל על ידי אנשי המשמר הנשיאותי של אבו מאזן.
שני הצדדים מקווים שההצעה שהועלתה כי אנשי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית ינהלו את מעברי הגבול של הרצועה תעודד את מצרים וישראל להקל על ההגבלות ולשקם את הכלכלה הקורסת של עזה. בנוסף צפויים הצדדים לדון גם במועדים הבחירות לנשיאות ולפרלמנט של הרשות.