ארצות הברית צפוייה לפרוש מארגון אונסק"ו של האו"ם, בגלל עמדתו האנטי-ישראלית, כך דווח הבוקר (חמישי) ב-foreign policy. עוד פורסם כי אחת הסיבות לביצוע המהלך היא לחסוך בכסף. על פי הדיווח, הצעד החריג של פרישת ארצות הברית מהארגון שהיא נמנית על מקימיו, ככל הנראה יוכרז באופן רשמי בשבוע הבא. עם זאת, במידה ואמריקה אכן תחליט על פרישה מהארגון, שבסיסו נמצא בפריז, היא צפויה להישאר בו - כמשקיפה.



באתר נטען כי מזכיר המדינה רקס טילרסון קיבל את ההחלטה לפני מספר שבועות, והודיע עליה לנשיא צרפת עמנואל מקרון, בעת שנפגש עם הנשיא דונלד טראמפ במהלך עצרת האו"ם. עם זאת, מחלקת המדינה מעוניינת בעיכוב ביצוע המהלך, עד שהארגון ייבחר יושב ראש חדש. שני המועמדים המובילים לתפקיד הם שרת התרבות הצרפתית לשעבר אודרי אזולאי והדיפלומט הקטארי חמד בן עבד אל-עזיז אל-קווארי. על פי הדיווח, מקרון ביקש מטראמפ תמיכה במועמדת הצרפתית.



אתמול, הוועד המנהל של הארגון החליט פה אחד לדחות בחצי שנה את ההצבעה המסורתית על גינוי התנהלות ישראל ביהודה ושומרון ובירושלים. עד להצבעה היה חשש כי הנציגות האיראנית "תשבור שורות", ותעלה את ההצבעה לדיון, אך חשש זה הוזם. שגריר ישראל לארגון, כרמל שאמה הכהן אמר בתגובה כי "ההישג היום הוא פרי עבודה דיפלומטית קשה, מתישה ומתסכלת במשך שלוש שנים. מרגע זה פנינו כבר לסבב הבא אין סיבה לנוח על זרי דפנה אלא לחשוב איך ניתן לנצל ולהעצים את המומנט החיובי והעוצמתי שהגענו אליו".



עוד הוסיף שאמה כי "נקודת המוצא צריכה להיות לשאוף להבנות ולשיתופי פעולה חיוביים עם שכנינו ולא שאיפה לנצח ולכופף אחד את השני. קרדיט עצום מגיע לשורה ארוכה של אנשי משרד החוץ ובראשם המנכל וראש הממשלה שהיה חוד החנית בהבקעת חומת האנטי האוטומטי נגד ישראל באונסק"ו".