קוריאה הדרומית טוענת כי הצפון קוריאנים מתכננים לבצע שיגור של טיל בליסטי לקראת התרגיל הצבאי הצפוי שלהם בשיתוף עם ארצות הברית, כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה שציטטו גורמים בממשלה הדרום קוריאנית.
בדיווח בעיתון הדרום קוריאני "דונגה איבו", שציטט גורם בממשל נאמר כי תמונת לוויין מראה משגרי טילים בליסטיים שהועברו ממתקנים סמוכים לפיונגיאנג ובמחוז פיונגאן שבצפון המדינה המסוגרת. גורמים צבאיים מקוריאה הדרומית וארצות הברית חושדים כי הצפון קוריאנים מתכוונים לשגר את טילים המסוגלים להגיע לעבר טריטוריה אמריקאית.
ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

בתוך כך, קוריאה הצפונית שיגרה עוד איום חריף היום לעבר ארצות הברית, לפיו "ישוגר מטח של טילים לעבר האי גואם אם הנשיא טראמפ ימשיך בפרובוקציות שלו".

ביום רביעי, שר החוץ הצפון קוריאני רי יונג הו איים כי ארצות הברית  "תשלם ותספוג ברד של אש". "בהצהרותיו התוקפניות והבלתי שפויות באו"ם, טראמפ הצית מלחמה נגדנו", הוסיף רי בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הרוסית TASS. "אנחנו צריכים ליישב את התוצאה הסופית, רק עם ברד של אש ולא במילים", תקף שר החוץ של המדינה המסוגרת.

לפני כן, דווח סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" בשני מפציצים אמריקאים מסוג B-1B "לנסר" ערכו תמרון אווירי בשמי חצי האי הקוריאני. המפציצים לוו על ידי שני מטוסי קרב של צבא קוריאה הדרומית במסגרת תרגיל בשיתוף חילות האוויר של יפן וקוריאה הדרומית באזור ים יפן. זאת הפעם הראשונה שכלי טיס אמריקאים טסים באזור זה בחשיכה.