לפחות 189 בני אדם נהרגו ויותר מ-200 נפצעו בפיגוע כפול שאירע אתמול במוגדישו, בירת סומליה, כך אמרו היום (ראשון) גורמים במשטרה המקומית. מספר הנפגעים הפכו את הפיגוע לאחד הגדולים במדינה האפריקאית למודת המלחמות. לדברי המשטרה, הפיגוע אירע כשמשאית התפוצצה בפתח מלון בצומת בו גם נמצאים משרדי ממשלה, מסעדות וקיוסקים. הפיצוץ גרם להשטחת בניינים וגרם לרכבים לעלות באש. שעתיים לאחר מכן, אירע פיצוץ ברובע 'מדינה' בעיר.

מנהל בית החולים במדינה, ד"ר מוחמד יוסוף, אמר כי בית החולים הוכרע מכמות הנפגעים. "קיבלנו נפגעים שאיבריהם נגדעו כתוצאה מהפיצוץ. זה נורא. מעולם לא היה פיגוע כזה בעיר", אמר. נשיא סומליה, מוחמד עבדוללה פרמאג'ו הכריז על שלושה ימי אבל  וקרא לציבור לתרום דם. 
ממשלת סומליה האשימה את ארגון אל שבאב, השלוחה הסומלית של ארגון אל קעידה, במתקפה, אותה כינתה ב"אסון לאומי". עם זאת, אל שבאב, שבדרך כלל מבצע פיגועים באזורים בעלי פרופיל גבוה במוגדישו, עדיין לא הגיב ונטל אחריות. ראש הממשלה, עלי חאיר אמר כי "לא אכפת להם מהחיים של העם הסומלי, אמהות, אבות וילדים. הם פגעו באזורים המאוכלסים ביותר והרגו רק אזרחים". 

שר ההסברה, עבדירחמן עומר, אמר כי זהו הפיגוע הגדול ביותר שהעיר ראתה מאז ומעולם. "זה מוכיח כמה ברוטליים ואכזריים אנשי אל שבאב ואנחנו צריכים להתאחד נגדם".

זיינב שריף, אמא לארבעה שאיבדה את בעלה בפיגוע, אמרה בבכי: "אין לי מה לומר. איבדנו הכל". היא ישבה מחוץ לבית החולים שם נקבע מותו של בעלה לאחר מאמץ של הרופאים להצילו. שירות האמבולנסים של מוגדישו צייץ: "בעשר שנים של פעילות מעולם לא ראינו דבר כזה".