מקורות ביטחוניים במצרים אישרו כי בוצעה הערב (ראשון) מתקפה משולבת על שני מוצבים של צבא מצרים בצפון סיני. דובר צבא מצרים, הודיע בדף הפייסבוק שלו, כי כוחות הביטחון הרגו 24 טרוריסטים שתקפו בשעה 16:30 שני מוצבים של הצבא באזור אל-קואדיס בצפון סיני. בהודעה נאמר, כי "שישה חיילים נהרגו, והכוחות השמידו שני כלי רכב ששימשו את הטרוריסטים". עוד נמסר, כי "כוחות הצבא ממשיכים לסרוק את האזור בחיפוש אחר טרוריסטים נוספים".

בתוך כך, כוחות הביטחון במצריים ביטלו את פתיחת מעבר רפיח, שהיה מתוכנן למחר בבוקר ולמשך ארבעה ימים, לצורך מעבר מקרים הומניטריים ואנשים שנתקעו בגבול בין רצועת עזה לבין מצריים. ביטול פתיחת המעבר בא על רקע הפיגוע המשולב. לפני יממה סוכל פיגוע במחסום צבאי באל-עריש.



לפני כחודשיים הודיע צבא מצרים כי חיסל את מנהיג ארגון המדינה האסלאמית בסיני, אבו דעא אל אנסרי. לפי הדיווחים מנהיג דאעש בסיני חוסל בסדרה של תקיפות אוויריות ליד העיר אל עריש, בעת פגישה שקיים עם עוזריו. עוד נטען כי בתקיפה נהרגו 45 לוחמים של המדינה האסלאמית וכן הושמדו מצבורי נשק ותחמושת ששימשו אותם. 



ביולי נהרגו עשרה חיילים מצריים, בהם קצין בדרגת קולונל, בפיגוע התאבדות בנקודת ביקורת של הצבא לא רחוק מרפיח המצרית. שני רכבים התפוצצו בעת שעברו בנקודת הביקורת באזור שבין רפיח לשיח' זוייד. מצבא מצרים נמסר ש-40 מחבלים נהרגו. אף ארגון לא נטל אחריות על האירוע.  



בסוף מאי נהרגו 26 בני אדם ולפחות 26 נפצעו במתקפת ירי על אוטובוס שהסיע קבוצה של נוצרים קופטים בדרכם למנזר סמואל הממוקם מדרום לקהיר. החשד נפל על ארגון המדינה האסלאמית. על פי הדיווחים, לפחות עשרה רעולי פנים הציבו מארב לאוטובוס בכביש בין הבירה לאסואן, ואז פתחו בירי שהביא למותם חלק גדול מהנוסעים, מרביתם בני המיעוט הנוצרי. 



באפריל נהרגו שלושה שוטרים מצריים  ועשרה נפצעו בפיגוע בחצי האי סיני. הפיצוץ אירע דרומית לאל עריש, כשהרכב המשוריין שלהם עלה על מטען צד.