אחד ממנהיגי הימין הקיצוני המוכרים בבריטניה, ומהעומדים בראש ארגון "החזית לאומית" במדינה, הותיר את הממלכה כולה בהלם, לאחר שהחליט לפרוש מהתנועה והכריז: "אני יהודי והומו".



קווין ווילשאו, מהדמויות הבולטות ב"חזית הלאומית" בבריטניה בשנות ה-80, נשא נאומים רבים במהלך השנים בפני אוהדיו, וגם השנה. בשיחה עם ערוץ 4 הבריטי הוא הסביר כי החליט לוותר על עברו האלים, שכלל ניפוץ כיסא על ראש של אדם בעבר, השחתת מסגד ומעצר בגין עבירות גזעניות באינטרנט. במהלך דבריו, הוא חשף כי "לא היו לי הרבה חברים בבית הספר וחיפשתי להיות בין אנשים".



ווילשאו, שהיה מעורב בתקיפה חברי קבוצות שוליים אחרות, סיפר כי נתקל בהתעללות מצד חבריו כשחשדו שהוא הומו. "זה דבר אנוכי מאוד לומר, אבל זה נכון. ראיתי אנשים שהתעללו, צעקו וירקו - אתה לא מבין שאתה עושה משהו לא בסדר עד שזה מכוון אליך". מלבד זאת, הוא גילה כי אמו הייתה חצי יהודייה, ושם משפחתה לפני החתונה היה בנג'מין.



מצעד של פעילי "העליונות הלבנה" בארה"ב. גם באמריקה זה קרה. צילום: רויטרס
מצעד של פעילי "העליונות הלבנה" בארה"ב. גם באמריקה זה קרה. צילום: רויטרס



הוא הוסיף כי הוא חש "אשם להחריד" במעשים שביצע בעברו, אך הודה גם כי יתקשה למלא את ה"ריק" שנותר בחייו לאחר שעזב את הימין הקיצוני שעיצב את דמותו.



"אני רוצה לגרום גם קצת נזק לא לאנשים רגילים, אלא לאלה שמפיצים זבל. אני רוצה לפגוע בהם, להראות איך זה לחיות בשקר ולהיות בצד שנפגע מהתעמולה הקיצונית. אני רוצה לפגוע בהם".



הראיון עמו התרחש לאחר שמשרד הפנים אישר חלה עליה משמעותית בדיווחים על פשעי שנאה במדינה, שמוערכת בכשליש במהלך 12 החודשים האחרונים.



יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה אדם כה בכיר בתנועת ימין קיצוני בעולם בוחר לשנות את דרכו. מייקל קנט מקולורדו, שבילה שני עשורים מחייו בקבוצה אלימה הדוגלת בעליונות לבנה בארה"ב, עזב את התנועה לאחר ששוטר שחור גרם לו לשנות את דרך חייו. במסגרת זו, הוא הסיר קעקועים שהיו מוטבעים על גופו, בהם הופיעו סמלים נאציים.