על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן ונאומו של הנשיא דונלד טראמפ שהצהיר כי בכוונתו לא לאשרר את הסכם הגרעין, התכנסה היום (רביעי) מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לדון במצב הרגיש במזרח התיכון. נציגת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי תקפה את המועצה ואמרה כי איראן מוליכה שולל באופן קבוע את האו"ם.

"המשטר ממשיך לשטות במועצת האו"ם", טענה היילי. "איראן מסתתרת מאחורי הטענה של ציות טכני להסכם הגרעין, בעוד היא מפרה במצח נחושה את המגבלות האחרות על פעולותיה. ואנחנו הרשינו להם להתחמק ללא עונש. זה חייב להיפסק".

לדבריה,"כמעט כל איום לביטחון במזרח התיכון קשור לאיראן". ארצות הברית הובילה מהלך להרוס כל אופציה לתוקפנות שלה, ובכל שישה חודשים מציגים בפני המועצה הזו רשימת 'כביסה מלוכלכת' של חדשות רעות, אבל איכשהו היא מצליחה לראות רק חדשות טובות".
על הקשר בין איראן לחיזבאללה ציינה היילי: "החלטות האו"ם 1701 ו-1559, קראו לחיזבאללה להתפרק מנשקו, אבל הוא בונה ארסנל צבאי מנשק שאיראן מספקת", ציינה. "מנהיגי חיזבאללה מדברים בפתיחות על התמיכה שהם מקבלים מטהרן".

דנון באו"ם. צילום: רויטרס


שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף גם הוא ושאל במועצה: "אני קורא לחברי מועצת הביטחון להסביר כיצד הניסויים בטילים בליסטיים שמטרתם לשאת ראשי נפץ גרעיניים, אינם ניסויים גרעיניים?"