משמרות המהפכה באיראן אמרו היום (חמישי) כי תוכנית הטילים של איראן תואץ, זאת למרות הלחצים מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי להשהות אותה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "טסנים". "תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן תתרחב ותמשיך במהירות רבה יותר בתגובה לגישתו העוינת של טראמפ כלפי משמרות המהפכה", אמרו בהודעה. 
 
ביום שישי הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על שינוי אסטרטגיה מול איראן ולמעשה הקשיח עמדות. בנאום שנשא בוושינגטון אמר טראמפ כי הוא מסרב לאשרר את הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015. טראמפ לא הצהיר על פרישה של ארצו מההסכם, אך אמר: "ננקוט כמה פעולות שיוודאו שלאיראן לא יהיה לעולם, אבל אני מתכוון לעולם, נשק גרעיני". הוא הוסיף כי: "לא נוכל לאשרר את ההסכם הזה. אם לא נשפר אותו - נבטל אותו. לא נמשיך במצב שבסופו נגיע לעוד אלימות ולפריצת דרך בתוכנית הגרעין האיראנית". במקביל, שר החוץ הרוסי נפגש היום עם מקבילו האיראני והבהיר לו כי רוסיה מחויבת להסכם הגרעין.
 
על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן ונאומו של הנשיא דונלד טראמפ התכנסה אתמול מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לדון במצב הרגיש במזרח התיכון. נציגת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה את המועצה ואמרה כי איראן מוליכה שולל באופן קבוע את האו"ם.
 
"המשטר ממשיך לשטות במועצת האו"ם", טענה היילי. "איראן מסתתרת מאחורי הטענה של ציות טכני להסכם הגרעין, בעוד היא מפרה במצח נחושה את המגבלות האחרות על פעולותיה. ואנחנו הרשינו להם להתחמק ללא עונש. זה חייב להיפסק". לדבריה,"כמעט כל איום לביטחון במזרח התיכון קשור לאיראן".