הסכם הגרעין עם איראן נכשל בעצירת התקדמותה לעבר השגת נשק גרעיני וכן בסיכול פעילות הטרור שלה במזרח התיכון, כך אמר ראש ה-CIA, מייק פומפאו. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיע למסקנה כי ההסכם רק עיכב את תוכנית הגרעין של טהרן, וכי ההנחה כי כניסה להסכם "תעצור את ההרפתקנות האיראנית ואת איום הטרור התגלתה כשגויה לחלוטין", אמר ראש סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב.
פומפאו רואיין על הבמה בכנס של ארגון "המרכז להגנה על הדמוקרטיות", מספר ימים לפני שהנשיא טראמפ סירב לאשרר כי איראן ממלאת את התחייבויותיה בהסכם הגרעין. בעוד שהוא התחמק מלענות האם איראן הפרה את ההסכם ברמה הטכנית, פומפאו התמקד בניסויי הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האסלאמית, בהפעלת חיזבאללה על מנת לאיים על ישראל, ובעמידה "במרכז חוסר היציבות במזרח התיכון".

טראמפ מודיע כי לא יאשרר את הסכם הגרעין. צילום: רויטרס
טראמפ מודיע כי לא יאשרר את הסכם הגרעין. צילום: רויטרס

 

ראש ה-CIA  הודה כי סעיפי הפיקוח של ההסכם "שיפרו מעט" את היכולת לעקוב אחר תוכנית הגרעין של איראן, אבל אמר כי הלחץ החדש שמפעיל טראמפ על טהרן יוביל ל"פיקוח יותר פולשני". עם זאת, הוא הביע דאגה מהעברת טכנולוגיה גרעינית בין איראן ובין קוריאה הצפונית ואמר כי היא מהווה סכנה רצינית, וכי שני המשטרים מסייעים אחד לשני בניסויים גרעיניים. 
פומפאו הודה בכך שפיונגיאנג יכולה -או תוכל בתוך מספר חודשים- להשיג יכולת לירות נשק גרעיני על ארה"ב. הוא הדגיש כי התמקדות ארה"ב צריכה מעתה להיות על השגת היכולת ליירט נשק כזה, ולמנוע מקוריאה הצפונית את היכולת לירות טילים גרעיניים רבים בצורה מדויקת.