דובר משרד החוץ אישר הבוקר (ראשון) כי ישראלי נהרג אתמול בתאונת דרכים בעיר בישקק בקירגיזסטן. שגרירות ישראל בקזחסטן מטפלת בהעברת גופתו ארצה. ההרוג הוא בעל סוכנות טיולים, שעבד עם חברת "מגנוס" המחלצת ישראלים באזור הזה. הוא אף לקח חלק בחיפוש אחר המטיילת הילה ליבנה שנהרגה באזור. 

מחברת מגנוס נמסר: "מדובר בנציגנו בקירגיזסטן שפעל רבות לחילוצם ולעזרתם של מטיילים רבים ואף השתתף בחילוץ האחרון של הילה ליבנה. הוא נהרג אתמול בתאונה, אנחנו כואבים את האובדן ומחבקים את המשפחה בקירגיזסטן ובארץ, פועלים יחד עם הקונסוליה להבאתו ארצה".

הילה ליבנה. צילום: מתוך פייסבוק
כזכור, בחודש שעבר נמצאה גופתה של המטיילת הישראלית הילה ליבנה, שהקשר עימה נותק לפני מספר ימים, בעת שטיילה בקירגיזסטן. הודעה הועברה למשפחתה. ליבנה בת ה-22 מתל אביב הוגדרה כנעדרת מאז שיצאה לטרק של שלושה ימים עם מטייל ישראלי נוסף בשם נדב גורודצר ועם זוג מטיילים צרפתים. ארבעת המטיילים יצאו לטרק הסרי-צ'לק, ככל הנראה מהכפר קייזיל קול. נדב הידרדר ממצוק ונפצע ברגלו לאחר שאיבד קשר עם הילה והמטיילים הצרפתים יצאו לעזור לו. אחיה של הילה, כתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מבקש מכל מי ששמע מהם ליצור קשר. 

הוא עדכן לאחר מכן כי הוא עולה לטיסה לבישקק, בירת קירגיזסטן, עם חבר של נדב ואמור להגיע לכפר ארקיט, בו נראה נדב לאחר פציעתו. כמו כן, הוא עידכן כי מסוק מועלה לאוויר לסייע במאמץ החילוץ. הקושי ביצירת הקשר נובע מהעדר הקליטה בשל הגובה הרב. צוות חילוץ מחברת "MAGNUS" יצא מישראל לבישקק. משלחת מקומית לקחה חלק בחיפושים.