משרד ההגנה הרוסי האשים היום (ראשון) את הקואליציה בראשות ארצות הברית, בביצוע "הפצצה ברברית בא-רקה", כפי שקרה בעיר דרדזדן שבגרמניה בשנת 1945. במשרד הרוסי, שגורמים בו הכחישו לא פעם טענות שהשמיעו גורמים במערב, על פגיעה מכוונת באזרחים אמרו: "נראה כאילו מדינות המערב ממהרות לספק סיוע חיוני לא-רקה בשביל להעלים ראיות לפשעים שהם עצמם ביצעו". דובר המשרד הסביר כי לפני התחלת ההפצצות, חיו בעיר כ-200 אלף איש וכיום נותרו בה כ-45 אלף בלבד.



הכוחות הדמוקרטיים הסוריים מניפים דגל בא-רקה. צילום: רויטרס
הכוחות הדמוקרטיים הסוריים מניפים דגל בא-רקה. צילום: רויטרס



כזכור, ביום רביעי, לוחמים כורדים וסורים העלו את דגלם על המעוז האחרון של ארגון המדינה האסלאמית, ובכך הביאו לשחרור העיר ולהפסקת המצור עליה אחרי ארבעה חודשים. מספר קטן של לוחמי דאעש שהו באיצטדיון הספורט שנכבש על ידי הכוחות הדמוקרטיים הסוריים והלחימה פסקה בכל העיר, כך על פי דובר הכוחות הדמוקרטיים הסוריים (SDF), הנתמכים על ידי חיל האוויר של הקואליציה בראשות ארה"ב.

תפיסת א-רקה מידי דאעש היא האחרונה בשורת תבוסות של דאעש בשנתיים האחרונות, אשר הרסו בפועל את "הח'ליפות האסלאמית" שהכריז מנהיג הארגון אבו בכר אל -בגדאדי לאחר נפילתה של מוסול בשנת 2014. בשיאו, שלט דאעש בשטחים בגודל של בריטניה הגדולה, אך כעת איבד כמעט את כולם, והוא מרותק לאזורים מדבריים ומדבריים למחצה, שם סביר להניח שהכין מחבואים, מטמוני נשק, מזון ואספקה. הארגון ישאף ככל הנראה להישאר שם תוך שימוש בטקטיקות של גרילה וטרור, בתקווה להתחדש מחדש בעתיד.