בית הנבחרים האמריקאי אישר היום (חמישי) הטלת סנקציות נוספות על איראן בגלל תוכנית הטילים שלה. המהלך הוא חלק מהמאמץ לנטרל את טהרן מבלי לפגוע בהסכם הגרעין. ההחלטה התקבלה ברוב של 432 תומכים מול שני מתנגדים. בין היתר, ההחלטה קוראת לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לדווח לקונגרס על שרשרת ההספקה הבינלאומית לתוכנית הגרעין ולאכוף את הסנקציות על הממשלה האיראנית וישויות זרות התומכות בה. 



הנשיא אמר לפני שבועיים כי לא יאשר שטהרן מקיימת את ההסכם, ואיים לחסל אותו חד צדדית. ההחלטה של טראמפ פתחה חלון בן 60 ימים להטיל את הסנקציות על איראן בגין תוכנית הגרעין שלה, שהוסרו בהתאם להסכם הגרעין. 



יו"ר ועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים, הרפובליקני אד רויס , אמר כי הסכם הגרעין צריל להיאכף  בחומרה על ידי ארצות הברית. "אנחנו צריכים להגיב לכל רמת האיומים מצדה של איראן. עם החוק הזה, זה מה שאנחנו עושים". 

אתמול העביר בית הנבחרים שלושה חוקים נוספים הקשורים לאיראן, כולל סנקציות של חיזבאללה, והחלטה הקוראת לאיחוד האירופי להגדיר את הארגון השיעי כארגון טרור. 

בתוך, כך, מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אומר כי ארצות הברית רוצה לראות סוריה שלמה ומאוחדת, בה אין לבשאר אסד תפקיד בממשלה. טילרסון, הנמצא בז'נבה לפגישה עם סטפן דה מיסטורה, שליח האו"ם לסוריה, אמר כי "השלטון של משפחת אסד מגיע לקצו, וכעת השאלה היחידה היא איך מיישמים את זה בפועל".  עוד אמר מזכיר המדינה, כי כי ארצות הברית ממשיכה להיות מחויבת להחייאת תהליך השלום במלחמת האזרחים בסוריה. על המעורבות האיראנית, אמר טילרסון, כי הוא לא רואה במפלה של המדינה אסלאמית ניצחון לאיראן, אלא שטהרן ניצלה הזדמנות .