נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון התייחס אחר הצהריים (שבת) להתפתחויות האחרונות במדינה וסירב להכיר בפיטורי הממשלה הקטאלנית על ידי הממשל במדריד. הוא הבטיח להמשיך "לבנות מדינה חופשית" וקרא לתושבי החבל, שחגגו מוקדם יותר עצמאות, להתנגד בדרכים דמוקרטיות להשתלטות פורמלית של ממשלת ספרד על ענייני האזור.



חגיגות העצמאות של תושבי קטלוניה החלו הלילה ונמשכו גם בשעות הבוקר, כאשר עשרות אלפי תושבי החבל יצאו לרחובות, זאת לאחר שהפרלמנט הקטלאני אישר ברוב של 70 חברים את ההצעה אתמול להכריז על עצמאות. עם זאת, בעולם נעמדים לצד ממשלת ספרד, שהחליטה להדיח את ממשלת קטלוניה, כאשר במסגרת זו ממשלות ארה"ב, מקסיקו וצרפת כבר הודיעו שלא יכירו בעצמאות הקטלאנית, לצד ממשלות נוספות. מישראל עד כה לא נמסרה הצהרה רשמית בנושא. 




חגיגות העצמאות של קטלוניה, הלילה. צילום: רויטרס
חגיגות העצמאות של קטלוניה, הלילה. צילום: רויטרס



תושבי קטלוניה חוגגים עצמאות. צילום: רויטרס
תושבי קטלוניה חוגגים עצמאות. צילום: רויטרס



מוקדם יותר, לאחר שהפרלמנט בקטלוניה אישר את ההכרזה, ראש הממשלה הספרדי מנואל ראחוי הצהיר כי הוא מדיח את הממשל בקטלוניה והכריז על בחירות בזק שייערכו ב-21 בדצמבר. ראחוי אמר בתום דיון עם ממשלתו כי הוא מפזר את הפרלמנט בחבל והעביר את סמכויותיו למדריד.  



הבוקר הודיעה ממשלת ספרד כי מי שתמונה לתפקיד האחראית על ניהול ענייני קטלוניה במקומו של קרלס פוג'דמון, שהודח כאמור על ידי הממשלה במדריד, היא סגנית ראש הממשלה סוראיה סאנז. מלבד זאת, השלטון הספרדי החליט להדיח את מפקד המשטרה של קטלוניה מתפקידו ולמנות גם לו מחליף.