גורמי ביטחון של חמאס ברצועת עזה אישרו היום (שבת) כי "על פי ההערכות העיקריות, ארגון המדינה האסלאמית דאעש עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות בגנרל תאופיק אבו נעים". המקורות הביטחוניים הוסיפו כי "האשמה מופנית כלפי תא של דאעש או אחד הארגונים הסלפים, בתגובה לגל המעצרים של פעילי שני הארגונים ברצועה".

מקור אחר הוסיף, כי "כל האופציות מונחות כעת על השולחן, כולל האחריות שישראל ניסתה להתנקש בחיי הבכיר בחמאס, באמצעות שיגור חוליה הפועלת תחתה ברצועה, כדי לטרפד את הפיוס בין פתח לחמאס". להערכה זו הצטרף גם סגן מנהיג חמאס ברצועה, חליל אל-חיה, שטען כי "החקירה מובילה אל ישראל ומי שמשתף פעולה עמה, בניסיון להשפיע על הפיוס".
כזכור, מקורות פלסטיניים מסרו, כי פיצוץ התרחש אתמול כאשר יצא אבו נעים ממסגד אבו אל-חסין במרכז הרצועה, שם התפלל את תפילת יום השישי. הוא נפצע באורח קל והובהל לבית חולים "שיפא" לטיפול רפואי. לפי דיווחים פלסטיניים, באירוע נפגעו מספר אנשים נוספים.

מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, הגיע לבקר את אבו נעים שעה קלה לאחר הגעתו לבית החולים והפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל. "באמצעות פשעים אלה מנסה ישראל להניא את חמאס מדרכה ומדבקותה בזכויות העם הפלסטיני ובהתנגדות עד שחרור פלסטין", טען הנייה. דובר הארגון פאוזי ברהום מסר כי "ניסיון ההתנקשות הוא מעשה שפל, שעומדים מאחוריו אויבי העם הפלסטיני". לדבריו, "מדובר בניסיון התנקשות בביטחון וביציבות של הרצועה וגם ניסיון לפגוע בפיוס הפלסטיני". גם פלגים פלסטינים נוספים הצטרפו להאשמה גורפת כלפי ישראל "כמרוויחה העיקרית מאחורי חיסולו של אבו נעים".
מקורות ביטחוניים פלסטיניים לא פסלו את האפשרות, שמי שעומד מאחורי ניסיון ההתנקשות הוא ארגון המדינה האסלאמית דאעש, הפועל בחצי האי סיני. שכן, בחודשים האחרונים עלה המתח בין הארגון לחמאס ברצועה, כאשר אבו נעים סומן על ידי דאעש כאויב מספר 1, בשל שיתוף הפעולה עם מנגנוני הביטחון של מצרים, ומלחמת החורמה שהוא מנהל נגד ארגונים המזוהים עם דאעש ברצועת עזה.
אבו נעים, שהשתחרר בעסקת שליט, והיה גם כתובת גם של אנשי הביטחון בישראל, במהלך 24 שנות ישיבתו בכלא בישראל. הוא נחשב ל"איש המשימות הקשות" גם בחמאס, והוא מנהל מאבק חורמה נגד הסלפים והארגונים המזוהים עם דאעש ברצועת עזה. רק לפני כחודש נעצר מנהיג דאעש ברצועת עזה, נור עיסא, בהוראה ישירה של האיש המקורב ביותר למנהיג חמאס אסמעיל הנייה, ולראש חמאס עזה יחיא סנוואר.