נשיא החבל הכורדי, מסעוד ברזאני, אישר היום (ראשון) בנאום שנשא בפרלמנט כי הוא מתפטר מתפקידו. לאחר נאומו, מפגינים פרצו לפרלמנט, ועל פי עדי ראייה נשמעו יריות בתוך מבנה בית הנבחרים. כתוצאה מכך, ישיבת הפרלמנט בה התקבלה התפטרותו של נשיא חבל כורדיסטן מסעוד ברזאני, הופסקה.



מקורות בפרלמנט מסרו, כי המפגינים תקפו עיתונאים בתוך הפרלמנט, ואך ניסו להגיע אל חברי הפרלמנט מתנועת "שינוי" במדינה, כדי לפגוע בהם. כוחות הביטחון עצרו אותם. לדברי דובר המפלגה, "חברי הפרלמנט מטעם סיעת "שינוי" נמצאים במצור בתוך הפרלמנט. הם הותקפו על ידי תומכי המפלגה הדמוקרטית הכורדית".





סגן נשיא הפרלמנט ג'עפר אברהים אימנקי, הודיע אתמול כי הפרלמנט קיבל לידיו מכתב מברזאני, שהובא בפני חברי הפרלמנט בארביל. התקשורת הכורדית דיווחה, כי במכתב זה הודיע ברזאני, כי יחדל מלשמש נשיא החבל האוטונומי. עוד דווח בערוץ הטלוויזיה הכורדי "רודאו" כי הוא צפוי להפקיד את סמכויותיו בפני בכירים בממשל ארביל.



יועצו של הנשיא, הימן הוראני, הדגיש כי "ברזאני ישמש סמכות פוליטית-מדינית בחבל". על פי אחת ההערכות, ברזאני ייצג את הפשמרגה במשא ומתן עם הממשל הפדרלי בבגדד, וכך הוא יחזק את עצמו כאישיות צבאית ולא מדינית. ככל הנראה, זהו אחד התנאים שהציב הממשל בעיראק כדי לשוב אל שולחן המשא ומתן ולהשיב את המצב לקדמותו - חבל אוטונומי על גבול 2003 שנקבע על ידי האמריקנים.