חתנו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר נסע לסעודיה ביום רביעי האחרון, ביקורו השלישי השנה במדינה, ביקור עליו לא דיווח הבית הלבן בעת שהתרחש. קושנר לווה במהלך הביקור על ידי היועצת לביטחון לאומי, דינה פאוול והשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. גרינבלט המשיך מסעודיה לעמאן ומשם לירדן, קהיר, רמאללה ולבסוף הגיע אתמול לירושלים. קושנר סיים את מסעו וחזר לארה"ב במהלך שבת בערב.



ביקורו של קושנר התבצע בנפרד מנסיעתו של שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין שהגיע בראש משלחת לריאד על מנת לדון במאבק בטרור. מהבית הלבן נמסר כי המסע היה חלק מהאסטרטגיה ליצור קשרים עם מנהיגים ערבים שיכולים למלא תפקיד בקידום השלום במזרח התיכון. "ג'ארד תמיד דוחף ומנסה לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני", אמר לאתר 'פוליטיקו' טום בארק, ידיד ותיק של הנשיא טראמפ. "המפתח לפתרון הסכסוך הוא מצרים והמפתח למצרים הן אבו דאבי וסעודיה", הוסיף.



בבית הלבן לא פירטו עם מי נפגש קושנר בסעודיה, אבל ידוע שהוא מטפח קשרים עם נסיך הכתר, מוחמד בן סלמאן, שכמו קושנר נמצא גם הוא בשנות השלושים לחייו. "היועץ הבכיר לנשיא, סגן היועץ לביטחון לאומי לאסטרטגיה, והנציג המיוחד למשא ומתן חזרו לאחרונה מסעודיה", נאמר בהודעה הרשמית של הבית הלבן, "היועץ הבכיר (קושנר) נמצא בקשר מתמיד גם עם גורמים ישראלים, הרשות הפלסטינית, מצרים, איחוד האמירויות הערביות, ירדן וסעודיה".

 
עוד נאמר בהודעה כי "בעוד שלשיחות אזוריות אלה יש תפקיד חשוב, הנשיא שב ואומר כי השלום בין הישראלים לפלסטינים יכול להיות רק במשא ומתן בין שני הצדדים וכי ארצות הברית תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הצדדים כדי להתקדם לעבר מטרה זו".