מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסגיר את עצמו היום (שני) לידי רשויות החוק הפדרליות, כך על פי מספר דיווחים. ההסגרה באה בעקבות חקירת התובע המיוחד רוברט מיולר החוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016.

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", שותפו העסקי של מנפורט, ריק גייטס, גם הסגיר את עצמו לרשויות. מנפורט וגייטס מואשמים בהלבנת הון באמצעות מספר גופים בארה"ב ומחוצה לה על מנת להחביא תשלומים מהרשויות בארה"ב בין 2006 ועד 2016. הוא מואשם ב-12 סעיפי אישום כולל קשירת קשר נגד ארה"ב.

מנפורט ייצג בארה"ב את המפלגה הפרו-רוסית בין השנים 2012-2014. על פי דיווחים, התובע מיולר חקר מספר העברות כספים שקיבל מיולר באותן שנים מאוקראינה ולא הכריז עליהן לרשויות החוק. 



הנשיא טראמפ הגיב להאשמות נגד מנפורט בחשבון הטוויטר שלו וטען כי צריך להתמקד ביריבתו לנשיאות קלינטון. "ההאשמות בנוגע לפול מנפורט הן כבר בנות כמה שנים ומדברות על דברים שעשה לפני שהיה חלק מהקמפיין שלי. אבל למה לא מדברים על הילרי המושחתת?". טראמפ הוסיף: "לא קיימת קנוניה".
 
 פול מנפורט, דונלד טראמפ ואיוונקה טראמפ. צילום: רויטרס
פול מנפורט, דונלד טראמפ ואיוונקה טראמפ. צילום: רויטרס

 

כזכור, מנפורט ניהל את קמפיין הבחירות של טראמפ בשנת 2016 למשך שלושה חודשים בלבד. הוא פוטר על ידי טראמפ לאחר שנחשפו קשריו למפלגה הפרו-רוסית באוקראינה. טרם נמסרה תגובה לדיווחים מהבית הלבן.