תיעוד חדש של פיגוע הדריסה בניו יורק התפרסם היום (חמישי) ובו נראה אוטובוס הילדים בו פגע הרכב הדורס ובעקבות כך נעצר מסע ההרג שלו. בסרטון ניתן לראות את האוטובוס שהוא מרוסק בצדו ואדם שנמצא במקום מבקש שמישהו יתקשר לבקש סיוע מכוחות החירום. בתוך האוטובוס לא היו קורבנות בנפש.



העיר ניו יורק מנסה להתאושש לאחר פיגוע הטרור הקטלני ביותר שחוותה בשנים האחרונות, בו לפחות שמונה בני אדם נרצחו וכ-12 נפצעו באירוע הדריסה שהתרחש בדרום מנהטן כאשר נהג משאית נסע בנתיב אופניים, ופגע בעשרות אנשים. 



תושב ניו יורק שעובד באזור בו אירע הפיגוע חיכה ברמזור על מנת לחצות את הרחוב כששמע צעקה וחשב כי מדובר תעלול לכבוד "האלווין" שחל שלשום בארה"ב, אבל נוכח לדעת כי לא כך הדבר. "הרמתי את הראש וראיתי משאית לבנה שנסעה בפראות על שביל האופניים, סיפר לרשת CNN, "אוטומטית, ידעתי שמשהו לא בסדר. אז, כשהלכתי לכיוון האירוע, ראיתי שני גברים ששכבו שם עם סימני צמיגים על גופם. אפשר היה לזהות מיד שהם מתים".

רמון קרוז, עד ראייה נוסף, סיפר על שראה: "הנהג סחב את רגלו ונראה מתוסכל, שרוי בפאניקה ומבולבל. אנשים רצו לידי ואמרו כי יש לו אקדח, אבל אני לא ראיתי שום אקדח".

על פי דיווחים בכלי תקשורת המקומיים, המחבל, סייפולו סייפוב, אזרח אוזבקי בן 29, שדרס את הולכי הרגל, נכנס לארצות הברית בשנת 2010 מאוזבקיסטן, לאחר שזכה בהגרלת הגרין קארד שנערכת מדי שנה ע"י הממשלה. בחיפוש אחר כליו של סייפוב נמצא פתק המצביע על קשר ל'ארגון המדינה האסלאמית' (דאעש) - שטרם לקח אחריות על הפיגוע.

בששת החודשים האחרונים, סייפוב היה נהג של חברת "אובר". בחברה מסרו כי הוא עבר בדיקת רקע אבל עכשיו הורד מהאפליקציה.