נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) בראיון לרשת פוקס ניוז כי הוא אינו בטוח "שמזכיר המדינה רקס טילרסון ישאר בתפקיד עד סוף הקדנציה שלו כנשיא". הוא הדגיש: "טילרסון עושה עבודה טובה, אבל היחיד שקובע את מדיניות החוץ של ארצות הברית הוא אני". במידה וטילרסון יעזוב את תפקידו, מבחירה או שלא, הוא לא יהיה המפוטר הראשון של הנשיא.



מסתמן שחתול שחור עבר בין האיש החזק בעולם ומזכיר המדינה האמריקאי, אחרי שבחודש שעבר דווח ברשת NBC כי טילרסון כינה את טראמפ "אידיוט". לאחר הדיווחים על כך המנהיג האמריקאי אמר כי "אם זה נכון, נצטרך להשוות מבחני איי קיו, וברור לי מי ינצח בהם". הוא הוסיף בראיון ל"פורבס":  "אני חושב שמדובר בפייק ניוז, אך אם הוא אמר את זה, אני מניח שנצטרך להשוות מבחני אי קיו, ואני יכול להגיע בבירור מי ינצח בהם". 



כזכור, בפרסום דווח כי הדברים נאמרו לאחר פגישה עם חברי צוות הביטחון הלאומי של טראמפ בקיץ שעבר. כמו כן, נטען בפרסום כי טילרסון היה קרוב להתפטר ממשרתו על רקע המתחים עם מנהיג העולם החופשי. בעקבות הדיווח כונסה מסיבת עיתונאים דחופה שבה הכחיש מזכיר המדינה האמריקאי את הטענה לפיה הוא שקל לעזוב את וושינגטון, אך לא התייחס כלל לכך שנאמר כי הוא גידף את הנשיא. 



למרות שבין השניים הייתה מערכת יחסים טובה בסך הכל עד כה, לאחרונה הם נכנסו למספר עימותים בנושא קוריאה הצפונית. למעשה, לאחר שטילרסון אמר בחודש שעבר כי מדינתו נמצאת ב"קשר ישיר" עם המשטר של קים ג'ונג און, שחידש את העבודה על תכנית הטילים שלו לאחרונה, טראמפ ביקר אותו על כך, כשכתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את זמנו בניסיון לנהל משא ומתן עם איש הטיל הקטן". 



ההערה ההיא נראתה ככזו שלועגת לטילרסון, אך טראמפ חזר על הדברים בראיון ל"פורבס", כשאמר כי "מזכיר המדינה בזבז את זמנו". הוא הוסיף: "אני לא מתערער. אני חושב שאני דווקא מחזק את סמכותי".